Dětská zkušenost s výtvarným projevem a vizuální kulturou. Informace z výzkumu NIPOS ? interpretace dotazníkových položek Interpretace dotazníkových položek - metodika.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F14450551%3A_____%2F06%3A%230000015" target="_blank" >RIV/14450551:_____/06:#0000015 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dětská zkušenost s výtvarným projevem a vizuální kulturou. Informace z výzkumu NIPOS ? interpretace dotazníkových položek Interpretace dotazníkových položek - metodika.
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika Dětská zkušenost s výtvarným projevem a vizuální kulturou umožňuje efektivně zkoumat situaci dětské populace v oblasti výtvarných aktivit a vizuálně-obrazného myšlení. Zprostředkovává původní použitý postup ? metodiku dotazníkového šetření a jeho kvantifikovaných údajů. Katedra výtvarné výchovy Pedagogické fakulty UK doporučuje výzkumem vyzkoušenou metodiku pro další využití zvláště pro doktorandy studia výtvarné výchovy a nejprogresivnější vedoucí výtvarných kroužků pro jejich další empiricko-výzkumnou práci. Pod mezinárodní hlavičkou ?arts-based educational research? tento postup navazuje na vývoj v celé všeobecně vzdělávací a výchovné bázi. Řeší sociodemografické charakteristiky, zázemí výtvarných aktivit - sociální a materiální podporu, rozlišování a třídění vizuálně - obrazných fenoménů - výtvarné preference - a v závěru přiložený výzkumný dotazník, umožňuje podrobný vhled do metodiky.
Název v anglickém jazyce
CHILDREN?S EXPERIENCE WITH VISUAL ART ACTIVITIES AND VISUAL CULTURE. Information from research conducted by the National Information and Consulting Centre for Culture. Interpretation of questionnaire - methodology.
Popis výsledku anglicky
The methodology resource Children Experience with Creative Art and Visual Culture allows the effective research of the state of the population of children in the field of art activities and visual-symbolical thinking. It mediates the primary used approach ? the methodology of questionnaire survey and its quantified data. The Art Department of the Charles Univ. advises methodology tested by the research for the next application particularly by the participants of doctoral programme in the field of the Creative Art and for the most advanced leaders of creative art clubs. This approach links up under the int. heading ?arts-based educational research? to the development in the whole general educational basis. It solves the socio-demogr. parameters, the background of the art activities ? social and material support, the differentiation and classification of the visual-symbolic phenomena ? art preferences ? and in final part the enclosed research questionnaire allows the detail insight into
Klasifikace
Druh
X - Nezařazeno
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů