SSZ s aktivním zajištěním bezpečnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F15546501%3A_____%2F17%3AN0000001" target="_blank" >RIV/15546501:_____/17:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
SSZ s aktivním zajištěním bezpečnosti
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci projektu byl navržen systém aktivní bezpečnosti světelného signalizačního zařízení. Řešení je navrženo tak, aby nevyžadovalo žádné speciální technologie a plně odpovídalo stávající legislativě týkající se provozu na pozemních komunikacích. Toho je dosaženo využitím běžných výstražných technologií, jejichž aktivace je závislá na vyhodnocení způsobu přibližování jednotlivých vozidel. Řešení se zaměřuje na situace, které mohou potenciálně vést k dopravní nehodě. Ve stručnosti jde o následující situace a jimi vyvolané reakce řadiče SSZ: * Potenciální rozdílná reakce na ukončení signálu „Volno“ řidiči dvou za sebou jedoucích vozidel – prodloužení signálu „Volno“ tak, aby první vozidlo neohrozilo prudkým brzděním vozidlo bezprostředně následující. * Výskyt vozidla v dilema zóně – prodloužení signálu „Pozor!“ – žlutá a odsunutí mezičasů najíždějících kolizních signálních skupin adekvátním způsobem, aby nedošlo k jejich vzájemnému ohrožení. * Nepozornost řidiče blížícího se ke křižovatce během signálu „Stůj!“ – aktivace dodatečného výstražného osvětlení, např. podél stopčáry, která upoutá pozornost řidiče. * Řidič vozidla, který vědomě nerespektuje signál „Stůj!“ – aktivace výstražné sirény v oblasti ramene, ze kterého takové vozidlo vjíždí do křižovatky
Název v anglickém jazyce
Traffic light controller actively improving the level of safety
Popis výsledku anglicky
A system of active improvement of traffic safety was designed during the project. The solution is designed in such a way, not to require any special technology and to fulfill the current legislation regarding the road traffic. This is achieved by using common warning components, which are activated conditionally based on the way that the individual vehicles are approaching the intersection. The solution is focused on situations which may result in a traffic accident. In short these situations and the appropriate traffic controller reactions invoked by them: * Potentially different reaction to green signal end of two drivers, one immediately following the other – Extension of the green signal so the second vehicle is not endangered by a rapid deceleration of the first one. * Vehicle in the “dilemma zone” – Extension of the yellow signal and appropriate inter-green times so the conflicting signal groups are not endangered by the vehicle going through the intersection. * Inattention of a driver approaching the intersection during the red signal – activation of an auxiliary warning lightning, for example along the stop bar, which will catch the attention of the driver. * Driver willingly violating the red signal – activation of a warning siren located near the lane from which the vehicle is coming.
Klasifikace
Druh
F<sub>uzit</sub> - Užitný vzor
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA04031141" target="_blank" >TA04031141: Inovativní způsob dynamického řízení světelně řízených křižovatek v závislosti na nové generaci detekční technologie umožňující kontinuální sledování pohybu, rychlosti a trajektorie přijíždějících vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
30615
Vydavatel
CZ001 -
Název vydavatele
Industrial Property Office
Místo vydání
Prague
Stát vydání
CZ - Česká republika
Datum přijetí
—
Název vlastníka
Patriot, spol. s r.o.
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence