Modeling of Departure of Vehicles from Light-Controlled Intersections
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F13%3A00207265" target="_blank" >RIV/68407700:21260/13:00207265 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modeling of Departure of Vehicles from Light-Controlled Intersections
Popis výsledku v původním jazyce
Departure of vehicles from a light-controlled intersection is one of the characteristics which allows us describe behavior of a traffic flow. In order to manage traffic on light-controlled intersections or in the entire traffic networks, it is imperativeto describe this behavior with the most accurate mathematical apparatus. Computation of traffic management is determined by a model, according to which vehicles on an intersection set into motion upon the green signal, although in order to reflect today`s traffic conditions, I prefer to propose using the red-yellow signal. This model is called the departure model. It is defined by the time necessary for a vehicle standing in a queue to cross a reference point after the onset of the green signal. One ofthe aims of this article is to describe and verify a new mathematical apparatus for departure of vehicles from an intersection ? departure model, which would take into account both the preceding vehicles and other parameters influencing
Název v anglickém jazyce
Modeling of Departure of Vehicles from Light-Controlled Intersections
Popis výsledku anglicky
Departure of vehicles from a light-controlled intersection is one of the characteristics which allows us describe behavior of a traffic flow. In order to manage traffic on light-controlled intersections or in the entire traffic networks, it is imperativeto describe this behavior with the most accurate mathematical apparatus. Computation of traffic management is determined by a model, according to which vehicles on an intersection set into motion upon the green signal, although in order to reflect today`s traffic conditions, I prefer to propose using the red-yellow signal. This model is called the departure model. It is defined by the time necessary for a vehicle standing in a queue to cross a reference point after the onset of the green signal. One ofthe aims of this article is to describe and verify a new mathematical apparatus for departure of vehicles from an intersection ? departure model, which would take into account both the preceding vehicles and other parameters influencing
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
20th Anniversary of the Faculty of Transportation Sciences, Czech Technical University in Prague - Selected Papers
ISBN
978-80-01-05320-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
192-197
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze, Fakulta dopravní
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—