Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parametrization of a Departure Model

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F09%3A00158957" target="_blank" >RIV/68407700:21260/09:00158957 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parametrization of a Departure Model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Departure model is one of the characteristics, through which we can describe traffic flow on signalized intersections. Management of such intersections or of entire traffic networks requires a highly accurate mathematical model, through which the trafficbehavior can be described. There is a direct relationship between the accuracy of such a mathematical model and the accuracy of subsequent simulations of behavior of a traffic intersection. Based on these, we can subsequently control the traffic. The departure model expresses the time necessary for an individual vehicle (standing in a queue) to leave the pre-shifting area after the green light has been signaled. In this article, a new mathematical model is compared with a hitherto model, which is, based on experience and simulations, not fully relevant today. The new model attempts to consider parameters, which influence the resulting departure times. This should render the model more accurate.

  • Název v anglickém jazyce

    Parametrization of a Departure Model

  • Popis výsledku anglicky

    Departure model is one of the characteristics, through which we can describe traffic flow on signalized intersections. Management of such intersections or of entire traffic networks requires a highly accurate mathematical model, through which the trafficbehavior can be described. There is a direct relationship between the accuracy of such a mathematical model and the accuracy of subsequent simulations of behavior of a traffic intersection. Based on these, we can subsequently control the traffic. The departure model expresses the time necessary for an individual vehicle (standing in a queue) to leave the pre-shifting area after the green light has been signaled. In this article, a new mathematical model is compared with a hitherto model, which is, based on experience and simulations, not fully relevant today. The new model attempts to consider parameters, which influence the resulting departure times. This should render the model more accurate.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 8th WSEAS International Conference on DATA NETWORKS, COMMUNICATIONS, COMPUTERS (DNCOCO '09)

  • ISBN

    978-960-474-134-2

  • ISSN

    1790-5109

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    WSEAS Press

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Baltimore

  • Datum konání akce

    7. 11. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku