Coordinated Engine and Emissions Control System
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F18627757%3A_____%2F17%3AN0000002" target="_blank" >RIV/18627757:_____/17:N0000002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://patents.google.com/patent/US9677493B2/en?oq=US+9%2c677%2c493+B2" target="_blank" >https://patents.google.com/patent/US9677493B2/en?oq=US+9%2c677%2c493+B2</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Coordinated Engine and Emissions Control System
Popis výsledku v původním jazyce
A system for reducing environmentally harmful emissions from an internal combustion engine. The system may incorporate an exhaust after-treatment device. The exhaust after treatment device may use selective catalytic reduction to remove certain emissions from the exhaust of the engine. Urea solution may be inserted into the exhaust emissions, which is decomposed to ammonia to become a reduction agent for reduction of NOX in the emissions. The engine may be managed by a controller and the exhaust after-treatment device may be managed by another controller. These controllers may be cascaded, or be managed by a third controller that provides hierarchical or coordinated control of engine performance and emissions reduction. The engine and the exhaust after-treatment device may be modeled to aid in designing and building a system for coordinated control of an actual engine and a selective catalytic reduction aftertreatment device. The controllers may be predictive model controllers.
Název v anglickém jazyce
Coordinated Engine and Emissions Control System
Popis výsledku anglicky
A system for reducing environmentally harmful emissions from an internal combustion engine. The system may incorporate an exhaust after-treatment device. The exhaust after treatment device may use selective catalytic reduction to remove certain emissions from the exhaust of the engine. Urea solution may be inserted into the exhaust emissions, which is decomposed to ammonia to become a reduction agent for reduction of NOX in the emissions. The engine may be managed by a controller and the exhaust after-treatment device may be managed by another controller. These controllers may be cascaded, or be managed by a third controller that provides hierarchical or coordinated control of engine performance and emissions reduction. The engine and the exhaust after-treatment device may be modeled to aid in designing and building a system for coordinated control of an actual engine and a selective catalytic reduction aftertreatment device. The controllers may be predictive model controllers.
Klasifikace
Druh
P - Patent
CEP obor
—
OECD FORD obor
20204 - Robotics and automatic control
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030170" target="_blank" >TA01030170: Systematický návrh řídicích systémů pro optimalizace emisí spalovacích motorů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
US9677493B2
Vydavatel
US001 -
Název vydavatele
United States Patent and Trademark Office (USPTO)
Místo vydání
Alexandria
Stát vydání
US - Spojené státy americké
Datum přijetí
13. 6. 2017
Název vlastníka
Honeywell spol. s r.o.
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem