Engine and Aftertreatment Optimization System
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F18627757%3A_____%2F17%3AN0000003" target="_blank" >RIV/18627757:_____/17:N0000003 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://patents.google.com/patent/US9650934B2/en?oq=US+9%2c650%2c934+B2" target="_blank" >https://patents.google.com/patent/US9650934B2/en?oq=US+9%2c650%2c934+B2</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Engine and Aftertreatment Optimization System
Popis výsledku v původním jazyce
An approach and system for engine and aftertreatment system optimization. Emissions of an engine may be reduced by an aftertreatment mechanism. Control of the engine and the aftertreatment mechanism may be coordinated for the best overall efficiency relative to both fuel consumption and the emissions reduction. Engine and after treatment control may also be optimized in terms of cost function minimization. Individual efficiencies of the engine and aftertreatment mechanism are not necessarily significant by themselves. Therefore, the engine and aftertreatment mechanism should be controlled in a manner to achieve the optimality of the engine and the aftertreatment mechanism together as one entity.
Název v anglickém jazyce
Engine and Aftertreatment Optimization System
Popis výsledku anglicky
An approach and system for engine and aftertreatment system optimization. Emissions of an engine may be reduced by an aftertreatment mechanism. Control of the engine and the aftertreatment mechanism may be coordinated for the best overall efficiency relative to both fuel consumption and the emissions reduction. Engine and after treatment control may also be optimized in terms of cost function minimization. Individual efficiencies of the engine and aftertreatment mechanism are not necessarily significant by themselves. Therefore, the engine and aftertreatment mechanism should be controlled in a manner to achieve the optimality of the engine and the aftertreatment mechanism together as one entity.
Klasifikace
Druh
P - Patent
CEP obor
—
OECD FORD obor
20204 - Robotics and automatic control
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030170" target="_blank" >TA01030170: Systematický návrh řídicích systémů pro optimalizace emisí spalovacích motorů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Číslo patentu nebo vzoru
US9650934B2
Vydavatel
US001 -
Název vydavatele
United States Patent and Trademark Office (USPTO)
Místo vydání
Alexandria
Stát vydání
US - Spojené státy americké
Datum přijetí
16. 5. 2017
Název vlastníka
Honeywell spol. s r.o.
Způsob využití
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem