Combined catalytic DOC?NSRC?SCR system for exhaust gas aftertreatment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F10%3A00023261" target="_blank" >RIV/60461373:22340/10:00023261 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Combined catalytic DOC?NSRC?SCR system for exhaust gas aftertreatment
Popis výsledku v původním jazyce
Emission control regulations have been introduced in all industrialized countries in order to reduce the emissions of vehicles powered by internal combustion engines. Economical diesel and advanced gasoline (lean-burn) engines are operated with excess ofair in fuel mixture, with results in high O2 concentrations in exhaust gas and complicated NOx abatement. Combination of NOx storage and reduction catalyst (NSRC) and a catalyst for the selective catalytic reduction of NOx by NH3 (NH3-SCR) offers a potential to significantly increase the efficiency of NSRC-based exhaust gas aftertreatment systems. The Diesel oxidation catalyst (DOC) is often used as the first element in the exhaust aftertreatment line and it is responsible for the oxidation of CO and unburned hydrocarbons. In this paper a complex exhaust gas aftertreatment system including DOC, NSRC and NH3-SCR is studied experimentally. The catalyst samples are placed in series in a nearly isothermal lab mini-reactor. Dynamic behavior
Název v anglickém jazyce
Combined catalytic DOC?NSRC?SCR system for exhaust gas aftertreatment
Popis výsledku anglicky
Emission control regulations have been introduced in all industrialized countries in order to reduce the emissions of vehicles powered by internal combustion engines. Economical diesel and advanced gasoline (lean-burn) engines are operated with excess ofair in fuel mixture, with results in high O2 concentrations in exhaust gas and complicated NOx abatement. Combination of NOx storage and reduction catalyst (NSRC) and a catalyst for the selective catalytic reduction of NOx by NH3 (NH3-SCR) offers a potential to significantly increase the efficiency of NSRC-based exhaust gas aftertreatment systems. The Diesel oxidation catalyst (DOC) is often used as the first element in the exhaust aftertreatment line and it is responsible for the oxidation of CO and unburned hydrocarbons. In this paper a complex exhaust gas aftertreatment system including DOC, NSRC and NH3-SCR is studied experimentally. The catalyst samples are placed in series in a nearly isothermal lab mini-reactor. Dynamic behavior
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GD104%2F08%2FH055" target="_blank" >GD104/08/H055: Transportní a reakční procesy v komplexních vícefázových systémech</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Reakční a transportní jevy IV
ISBN
978-80-7080-761-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
VŠCHT Praha
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Litomyšl
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—