Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Combined catalytic DOC?NSRC?SCR system for exhaust gas aftertreatment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F10%3A00023261" target="_blank" >RIV/60461373:22340/10:00023261 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Combined catalytic DOC?NSRC?SCR system for exhaust gas aftertreatment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Emission control regulations have been introduced in all industrialized countries in order to reduce the emissions of vehicles powered by internal combustion engines. Economical diesel and advanced gasoline (lean-burn) engines are operated with excess ofair in fuel mixture, with results in high O2 concentrations in exhaust gas and complicated NOx abatement. Combination of NOx storage and reduction catalyst (NSRC) and a catalyst for the selective catalytic reduction of NOx by NH3 (NH3-SCR) offers a potential to significantly increase the efficiency of NSRC-based exhaust gas aftertreatment systems. The Diesel oxidation catalyst (DOC) is often used as the first element in the exhaust aftertreatment line and it is responsible for the oxidation of CO and unburned hydrocarbons. In this paper a complex exhaust gas aftertreatment system including DOC, NSRC and NH3-SCR is studied experimentally. The catalyst samples are placed in series in a nearly isothermal lab mini-reactor. Dynamic behavior

  • Název v anglickém jazyce

    Combined catalytic DOC?NSRC?SCR system for exhaust gas aftertreatment

  • Popis výsledku anglicky

    Emission control regulations have been introduced in all industrialized countries in order to reduce the emissions of vehicles powered by internal combustion engines. Economical diesel and advanced gasoline (lean-burn) engines are operated with excess ofair in fuel mixture, with results in high O2 concentrations in exhaust gas and complicated NOx abatement. Combination of NOx storage and reduction catalyst (NSRC) and a catalyst for the selective catalytic reduction of NOx by NH3 (NH3-SCR) offers a potential to significantly increase the efficiency of NSRC-based exhaust gas aftertreatment systems. The Diesel oxidation catalyst (DOC) is often used as the first element in the exhaust aftertreatment line and it is responsible for the oxidation of CO and unburned hydrocarbons. In this paper a complex exhaust gas aftertreatment system including DOC, NSRC and NH3-SCR is studied experimentally. The catalyst samples are placed in series in a nearly isothermal lab mini-reactor. Dynamic behavior

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GD104%2F08%2FH055" target="_blank" >GD104/08/H055: Transportní a reakční procesy v komplexních vícefázových systémech</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Reakční a transportní jevy IV

  • ISBN

    978-80-7080-761-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    VŠCHT Praha

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Litomyšl

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku