Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamics of a Combined DOC-NSRC-SCR Exhaust Gas Aftertreatment System with Periodic Regenerations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F10%3A00023256" target="_blank" >RIV/60461373:22340/10:00023256 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamics of a Combined DOC-NSRC-SCR Exhaust Gas Aftertreatment System with Periodic Regenerations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A combined exhaust gas aftertreatment system, consisting of a diesel oxidation catalyst (DOC), an NOx storage and reduction catalyst (NSRC, which also is called lean NOx trap, LNT), and a catalyst for selective catalytic reduction of NOx by NH3 (NH3-SCR)is studied experimentally. The catalyst samples are placed in series in an almost isothermal laboratory minireactor. Dynamic behavior of the system is examined under periodic lean/rich operation in temperature range of 200-400 °C with varying composition of the rich mixture, containing CO, H2 and C3H6. Concentrations of gas components are measured at the inlet, outlet, and between the individual catalysts. The individual DOC, NSRC, SCR, NSRC-SCR, and DOC-NSRC subsystems are also examined. The DOC is used as the first element in the exhaust aftertreatment line. It is responsible for the oxidation of CO and unburned hydrocarbons (HC), and it also supports the oxidation of NO to NO2. NSRC and SCR converters are employed for the abatement

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamics of a Combined DOC-NSRC-SCR Exhaust Gas Aftertreatment System with Periodic Regenerations

  • Popis výsledku anglicky

    A combined exhaust gas aftertreatment system, consisting of a diesel oxidation catalyst (DOC), an NOx storage and reduction catalyst (NSRC, which also is called lean NOx trap, LNT), and a catalyst for selective catalytic reduction of NOx by NH3 (NH3-SCR)is studied experimentally. The catalyst samples are placed in series in an almost isothermal laboratory minireactor. Dynamic behavior of the system is examined under periodic lean/rich operation in temperature range of 200-400 °C with varying composition of the rich mixture, containing CO, H2 and C3H6. Concentrations of gas components are measured at the inlet, outlet, and between the individual catalysts. The individual DOC, NSRC, SCR, NSRC-SCR, and DOC-NSRC subsystems are also examined. The DOC is used as the first element in the exhaust aftertreatment line. It is responsible for the oxidation of CO and unburned hydrocarbons (HC), and it also supports the oxidation of NO to NO2. NSRC and SCR converters are employed for the abatement

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ind.Eng.Chem., Res.

  • ISSN

    0888-5885

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    49

  • Číslo periodika v rámci svazku

    21

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000283463600023

  • EID výsledku v databázi Scopus