Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling of a combined NOx storage and NH3-SCR catalytic system for Diesel exhaust gas aftertreatment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F10%3A00023480" target="_blank" >RIV/60461373:22340/10:00023480 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling of a combined NOx storage and NH3-SCR catalytic system for Diesel exhaust gas aftertreatment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A combined Diesel exhaust gas aftertreatment system is studied, consisting of the NOx storage and reduction catalyst (NSRC, called also lean NOx trap, LNT) and the catalyst for selective catalytic reduction of NOx by NH3 (NH3-SCR). Most of the time the system is operated under prevailing fuel-lean conditions, enabling economical running of the engine. During this phase the NOx emissions are being adsorbed in the NSRC. However, short fuel enrichments need to be applied periodically for the NSRC regeneration (reduction of the stored NOx). Ammonia produced in the NSRC as a by-product of the NOx reduction under controlled fuel-rich conditions is then adsorbed in the NH3-SCR reactor located downstream. The adsorbed NH3 is consequently utilised in selectiveNOx reduction during the next fuel-lean period. The NSRC+SCR configuration thus eliminates the need for an external NH3 source (e.g., periodically re-filled urea solution tank) that is necessary in the case of the stand-alone SCR. Develop

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of a combined NOx storage and NH3-SCR catalytic system for Diesel exhaust gas aftertreatment

  • Popis výsledku anglicky

    A combined Diesel exhaust gas aftertreatment system is studied, consisting of the NOx storage and reduction catalyst (NSRC, called also lean NOx trap, LNT) and the catalyst for selective catalytic reduction of NOx by NH3 (NH3-SCR). Most of the time the system is operated under prevailing fuel-lean conditions, enabling economical running of the engine. During this phase the NOx emissions are being adsorbed in the NSRC. However, short fuel enrichments need to be applied periodically for the NSRC regeneration (reduction of the stored NOx). Ammonia produced in the NSRC as a by-product of the NOx reduction under controlled fuel-rich conditions is then adsorbed in the NH3-SCR reactor located downstream. The adsorbed NH3 is consequently utilised in selectiveNOx reduction during the next fuel-lean period. The NSRC+SCR configuration thus eliminates the need for an external NH3 source (e.g., periodically re-filled urea solution tank) that is necessary in the case of the stand-alone SCR. Develop

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Catalysis Today

  • ISSN

    0920-5861

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    151

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000279375300024

  • EID výsledku v databázi Scopus