Současný stav modelování katalysátorů pro konversi chudých výfukových plynů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F07%3A00019440" target="_blank" >RIV/60461373:22340/07:00019440 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Current status of modeling lean exhaust gas aftertreatment catalysts
Popis výsledku v původním jazyce
Decreasing emission limits lead to the development of combined aftertreatment systems, consisting of combinations of different catalyst technologies and particulate filters. Modeling such systems can contribute considerably in reducing development time and cost. The methodology for developing catalyst models is reviewed and models for the diesel oxidation catalyst (DOC) with hydrocarbons (HC) adsorption, the NOx storage and reduction catalyst (NSRC) and the urea-selective catalytic reduction system (urea-SCR) are developed. Applications for exhaust aftertreatment system modeling are shown.
Název v anglickém jazyce
Current status of modeling lean exhaust gas aftertreatment catalysts
Popis výsledku anglicky
Decreasing emission limits lead to the development of combined aftertreatment systems, consisting of combinations of different catalyst technologies and particulate filters. Modeling such systems can contribute considerably in reducing development time and cost. The methodology for developing catalyst models is reviewed and models for the diesel oxidation catalyst (DOC) with hydrocarbons (HC) adsorption, the NOx storage and reduction catalyst (NSRC) and the urea-selective catalytic reduction system (urea-SCR) are developed. Applications for exhaust aftertreatment system modeling are shown.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Advances in Chemical Engineering: Automotive Emission Control
ISBN
978-0-12-373900-1
Počet stran výsledku
109
Strana od-do
103-211
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Brusel
Kód UT WoS kapitoly
—