Modelování selektivity redukce NOx v automobilovém katalysátoru s ukládáním NOx
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F07%3A00018421" target="_blank" >RIV/60461373:22340/07:00018421 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling of NOx reduction selectivity in an automotive catalytic converter
Popis výsledku v původním jazyce
To fulfill future emission standards for automobiles with diesel engines, combined aftertreatment systems consisting of different catalyst technologies and particulate filters are necessary. For design and optimisation of the resulting systems of considerable complexity, a purely experimental approach is time and money consuming. Therefore, effective simulation models for different catalyst technologies are to be developed and integrated into a common simulation environment. Key issues are robustness and scalability of the models as the applications range from passenger cars to heavyduty vehicles. Furthermore, reasonable computation times are demanded for routine use with common desktop computers. The contribution focuses on the development and validation of such a model for NOx storage and reduction catalyst. Reaction kinetic parameters are evaluated from a series of laboratory experiments examining transient behaviour of an industrial NOx storage and reduction catalyst. The model is
Název v anglickém jazyce
Modelling of NOx reduction selectivity in an automotive catalytic converter
Popis výsledku anglicky
To fulfill future emission standards for automobiles with diesel engines, combined aftertreatment systems consisting of different catalyst technologies and particulate filters are necessary. For design and optimisation of the resulting systems of considerable complexity, a purely experimental approach is time and money consuming. Therefore, effective simulation models for different catalyst technologies are to be developed and integrated into a common simulation environment. Key issues are robustness and scalability of the models as the applications range from passenger cars to heavyduty vehicles. Furthermore, reasonable computation times are demanded for routine use with common desktop computers. The contribution focuses on the development and validation of such a model for NOx storage and reduction catalyst. Reaction kinetic parameters are evaluated from a series of laboratory experiments examining transient behaviour of an industrial NOx storage and reduction catalyst. The model is
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA104%2F05%2F2616" target="_blank" >GA104/05/2616: Katalytické reaktory pro dospalování výfukových plynů automobilů</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 34th International Conference of Slovak Society of Chemical Engineering, 21.-25.5.2007, Tatranské Matliare, Slovenská republika
ISBN
978-80-227-2640-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
1-14
Název nakladatele
Slovenská společnost chemického inženýrství
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Tatranské Matliare, Slovakia
Datum konání akce
21. 5. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—