Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelování selektivity redukce NOx v automobilovém katalysátoru s ukládáním NOx

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F07%3A00018421" target="_blank" >RIV/60461373:22340/07:00018421 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling of NOx reduction selectivity in an automotive catalytic converter

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To fulfill future emission standards for automobiles with diesel engines, combined aftertreatment systems consisting of different catalyst technologies and particulate filters are necessary. For design and optimisation of the resulting systems of considerable complexity, a purely experimental approach is time and money consuming. Therefore, effective simulation models for different catalyst technologies are to be developed and integrated into a common simulation environment. Key issues are robustness and scalability of the models as the applications range from passenger cars to heavyduty vehicles. Furthermore, reasonable computation times are demanded for routine use with common desktop computers. The contribution focuses on the development and validation of such a model for NOx storage and reduction catalyst. Reaction kinetic parameters are evaluated from a series of laboratory experiments examining transient behaviour of an industrial NOx storage and reduction catalyst. The model is

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of NOx reduction selectivity in an automotive catalytic converter

  • Popis výsledku anglicky

    To fulfill future emission standards for automobiles with diesel engines, combined aftertreatment systems consisting of different catalyst technologies and particulate filters are necessary. For design and optimisation of the resulting systems of considerable complexity, a purely experimental approach is time and money consuming. Therefore, effective simulation models for different catalyst technologies are to be developed and integrated into a common simulation environment. Key issues are robustness and scalability of the models as the applications range from passenger cars to heavyduty vehicles. Furthermore, reasonable computation times are demanded for routine use with common desktop computers. The contribution focuses on the development and validation of such a model for NOx storage and reduction catalyst. Reaction kinetic parameters are evaluated from a series of laboratory experiments examining transient behaviour of an industrial NOx storage and reduction catalyst. The model is

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA104%2F05%2F2616" target="_blank" >GA104/05/2616: Katalytické reaktory pro dospalování výfukových plynů automobilů</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 34th International Conference of Slovak Society of Chemical Engineering, 21.-25.5.2007, Tatranské Matliare, Slovenská republika

  • ISBN

    978-80-227-2640-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1-14

  • Název nakladatele

    Slovenská společnost chemického inženýrství

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Tatranské Matliare, Slovakia

  • Datum konání akce

    21. 5. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku