Sequence of monolithic converters DOC-CDPF-NSRC for lean exhaust gas detoxification: A simulation study.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22340%2F10%3A00023254" target="_blank" >RIV/60461373:22340/10:00023254 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Sequence of monolithic converters DOC-CDPF-NSRC for lean exhaust gas detoxification: A simulation study.
Popis výsledku v původním jazyce
With increasingly strict automotive emission regulations the exhaust gas aftertreatment becomes more complex and expensive. Mathematical modelling and simulations play an important role in design of the aftertreatment systems consisting of multiple catalytic devices, reducing the time and cost demands of the system design. In this paper a combined exhaust gas aftertreatment system for Diesel engines is studied. It consists of a Diesel oxidation catalyst (DOC) for CO and hydrocarbons oxidation, a catalyzed Diesel particulate filter (CDPF) for soot filtration, and an NOx storage and reduction catalyst (NSRC, also called lean NOx trap, LNT) for NOx abatement. Effective mathematical models of the individual converters are presented and used first to demonstrate the functionalities of the system, and then to conduct a parametric simulation study. The aim of this study is to map the influence of the individual components on the performance of the entire system in standard test driving cycle.
Název v anglickém jazyce
Sequence of monolithic converters DOC-CDPF-NSRC for lean exhaust gas detoxification: A simulation study.
Popis výsledku anglicky
With increasingly strict automotive emission regulations the exhaust gas aftertreatment becomes more complex and expensive. Mathematical modelling and simulations play an important role in design of the aftertreatment systems consisting of multiple catalytic devices, reducing the time and cost demands of the system design. In this paper a combined exhaust gas aftertreatment system for Diesel engines is studied. It consists of a Diesel oxidation catalyst (DOC) for CO and hydrocarbons oxidation, a catalyzed Diesel particulate filter (CDPF) for soot filtration, and an NOx storage and reduction catalyst (NSRC, also called lean NOx trap, LNT) for NOx abatement. Effective mathematical models of the individual converters are presented and used first to demonstrate the functionalities of the system, and then to conduct a parametric simulation study. The aim of this study is to map the influence of the individual components on the performance of the entire system in standard test driving cycle.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
CI - Průmyslová chemie a chemické inženýrství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Chemical Engineering and Processing
ISSN
0255-2701
e-ISSN
—
Svazek periodika
49
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000283632200007
EID výsledku v databázi Scopus
—