K etické povaze reklamy na nápoje (Kofola extra bylinková)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F24733784%3A_____%2F12%3A%230000007" target="_blank" >RIV/24733784:_____/12:#0000007 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K etické povaze reklamy na nápoje (Kofola extra bylinková)
Popis výsledku v původním jazyce
Autoři se v příspěvku zabývají nejprve problematikou regulace a autoregulace relamy a připomínají instituce, které regulaci provádějí na území České republiky. Připmínají i některé jevy spojené s nekalou soutěží v podnikání. Hlavní pozornost soustředilina etickou problémovost reklamy na nápoj značky Kofola. Problém byl řešen nejen před Radou pro reklamu v České republice, ale i před podobnou institucí na Slovensku, kde byla reklama rovněž uváděná v dabingu (jméno studenta navíc odkazovalo na marihuanu).
Název v anglickém jazyce
The Ethical Aspects of Beverage Advertising (Kofola Extra Herb)
Popis výsledku anglicky
The autors deal firstly with the issue of regulation and self-regulation in advertising and refer to the institutions that carry out regulation in the Cech Republic. The article recalls several instances related to unfair competition in business. Specialattention is focused on ethical problems in the campaign for a beverage advertised under the brand name Kofola. The problem was dealt with not only by the Council for advertising in the Czech Republic, but also by similar institutions in the Slovak Republic, where dubed versions of the advertising were presented (the name of a student in the advertisement also referred to marijuana).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Gastronomie v toku času I.
ISBN
978-80-905181-1-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
229-238
Název nakladatele
Press21
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—