Vnímání rizika vzniku rakoviny kůže muži staršími 50 let a ženami mladšími 30 let
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F24759384%3A_____%2F15%3A%230000146" target="_blank" >RIV/24759384:_____/15:#0000146 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.inesan.eu/cz/novinky/riziko-rakoviny-50-" target="_blank" >http://www.inesan.eu/cz/novinky/riziko-rakoviny-50-</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vnímání rizika vzniku rakoviny kůže muži staršími 50 let a ženami mladšími 30 let
Popis výsledku v původním jazyce
Článek prezentuje hlavní zjištění z výzkumného šetření realizovaného v rámci řešení projektu č. CZ.1.06.2014.221.028 s názvem ?Hodnocení účinnosti osvětových a sociálních kampaní?. Identifikováno je vnímání rizika vzniku rakoviny u skupin, které v poslední době podle lékařů zaznamenaly zvýšený výskyt rakoviny kůže, což ukazuje na účinnost osvětových kampaní zacílených na snížení výskytu melanomu v populaci. Popsáno je vnímání rizika vzniku rakoviny kůže u mužů ve věku nad 50 let a u žen ve věku do 30 let, a následně je ukázán rozdíl ve vnímání těchto skupin a celé populace. Data prezentovaná v tomto článku byla získávána metodou face-to-face interview na vzorku obyvatel ČR, který byl vybrán pomocí kvótního výběru; celkem bylo provedeno 1.110 interview.
Název v anglickém jazyce
Perception of skin cancer risk among men aged over 50 and women aged below 30
Popis výsledku anglicky
Article presents the main findings from the survey conducted as a part of project no. CZ.6.02.2014.221.011, entitled ?Evaluation of Social Campaign Effectiveness?. The study identifies the perception of skin cancer risk in the groups that, according to physicians, have recently exhibited increased skin cancer incidence, illustrating the effect of educational campaigns targeted at reducing the incidence of melanoma among the population. It describes the perception of skin cancer risk among men aged over50 and women aged below 30, pointing out the difference in the perception in these groups and in the population as a whole. Data published in this report is based on a sample of the Czech population that was selected by quota sampling; 1,110 face-to-faceinterviews were conducted.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů