Prototyp hydraulického systém MUV75-Hybrid
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25433971%3A_____%2F23%3AN0000002" target="_blank" >RIV/25433971:_____/23:N0000002 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prototyp hydraulického systém MUV75-Hybrid
Popis výsledku v původním jazyce
Hydraulický hybridní systém kolejového vozidla se skládá z konvenčního spalovacího motoru a hydraulického motoru pro pohon pojezdu. Hydraulický hybridní systém se skládá ze 2 základních částí: vysokotlakého akumulátoru a hydraulického pohonu “zesilovače“=motor + čerpadlo. Akumulátor je určený k ukládání tlakového oleje. V motorovém režimu hydraulický pohon využívá tlakovou energii média pro roztáčení kol. V čerpadlovém režimu naopak hydraulický pohon přeměňuje pohybovou energii vozidla na tlakovou energii média. Proces, kdy se přeměňuje kinetická energie na znovu využitelnou potenciální energii média je nazýván regenerativním bržděním. Hydraulický hybridní pohon v režimu brždění, kdy jsou hydromotory roztáčeny pohybovou energií vozidla a jejich režim se mění na čerpadlový, nasávají a tlakují olej z nádrže, aby byl následně ukládán do akumulátoru. Potom, jako varianta a/, je tlakový olej využit pro pohon pojezdu vozidla.
Název v anglickém jazyce
Prototype of hydraulic system MUV75-Hybrid
Popis výsledku anglicky
The hydraulic hybrid rail vehicle system consists of a conventional internal combustion engine and a hydraulic motor to drive the running gear. The hydraulic hybrid system consists of 2 basic parts: a high pressure accumulator and a hydraulic drive "booster"=motor + pump. The accumulator is designed to store pressurised oil. In engine mode, the hydraulic drive uses the pressure energy of the medium to spin the wheels. In pump mode, on the other hand, the hydraulic drive converts the vehicle's motion energy into the pressure energy of the medium. The process of converting the kinetic energy into reusable potential energy of the medium is called regenerative braking. In the braking mode, the hydraulic hybrid drive, where the hydraulic motors are spun by the vehicle's motion energy and their mode is changed to pump mode, draws and pressurizes oil from the reservoir to be subsequently stored in the accumulator. Then, as variant a/, the pressurized oil is used to drive the vehicle's traction.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG21_374%2F0026738" target="_blank" >EG21_374/0026738: Výzkum a vývoj unikátního hybridního přídavného zařízení otevřeného hydraulického trakčního pohonu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Prototyp hydraulického systém MUV75-Hybrid
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Hydraulický hybridní systém kolejového vozidla se skládá z konvenčního spalovacího motoru a hydraulického motoru pro pohon pojezdu. Hydraulický hybridní systém se skládá ze 2 základních částí: vysokotlakého akumulátoru a hydraulického pohonu “zesilovače“=motor + čerpadlo. Akumulátor je určený k ukládání tlakového oleje. V motorovém režimu hydraulický pohon využívá tlakovou energii média pro roztáčení kol. V čerpadlovém režimu naopak hydraulický pohon přeměňuje pohybovou energii vozidla na tlakovou energii média. Proces, kdy se přeměňuje kinetická energie na znovu využitelnou potenciální energii média je nazýván regenerativním bržděním. Hydraulický hybridní pohon v režimu brždění, kdy jsou hydromotory roztáčeny pohybovou energií vozidla a jejich režim se mění na čerpadlový, nasávají a tlakují olej z nádrže, aby byl následně ukládán do akumulátoru. Potom, jako varianta a/, je tlakový olej využit pro pohon pojezdu vozidla.
Ekonomické parametry
Úspory v reálném provozu vozidla budou vždy záviset na charakteru kolejové dráhy a podmínek jízdy, nicméně se očekává bezproblémové využití nejen pro „rozjezd vozidla „ , ale i po dobu časové osy standardní jízdy, vždy při 15 sec. brždění dojde k plnému „nabití“ obou dvou akumulátorů a jejich následnému „vybití“, jako přídavek energie do Trakce. To bude mít zcela jistě další významný vliv pro celkovou úsporu během provozu vozidla.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
25433971
Název vlastníka
CHVALIS s.r.o.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—