Prototyp hydraulického elektrického rekuperačního bloku MUV75-Hybrid
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25433971%3A_____%2F23%3AN0000003" target="_blank" >RIV/25433971:_____/23:N0000003 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prototyp hydraulického elektrického rekuperačního bloku MUV75-Hybrid
Popis výsledku v původním jazyce
Hybridní systém pro využití „brzdné a gravitační energie“ při jízdě z kopce a při brždění, kdy bude tato energie řízeně využívána pro pohon hydraulického motoru v tandemu s elektrickým generátorem na výrobu elektrické energie a její následné uložení v přídavných elektrických akumulátorech. Možnosti následného využití elektrické energie skýtají vysokou variabilitu v oblasti použití ve vozidle, především pro pokrytí spotřeby v tzv. přídavných pohonech vozidla, jako je např. klimatizace a topení, osvětlení vozidla a napájení řídících elektrických obvodů. v tzv. přídavném bloku, který lze dodatečně namontovat jak ke stávajícím nebo v budoucnu nově vyrobeným kolejovým vozidlům MUV 74/75 - motorovým drezínám. Tato vozidla jsou uživateli využívána převážně na krátké trasy s množstvím mezizastávek, kde charakter provozu kolejového vozidla bude dobře využitelný pro uvažované využití funkce rekuperace energie hydraulického oleje a jeho převod na elektrickou energii .
Název v anglickém jazyce
Prototype of the hydraulic electric recuperation unit MUV75-Hybrid
Popis výsledku anglicky
A hybrid system for harnessing "braking and gravity energy" during downhill driving and braking, where this energy will be used in a controlled manner to drive a hydraulic motor in tandem with an electric generator to generate electricity and then store it in additional electric batteries. The possibilities for the subsequent use of the electrical energy offer a high degree of variability in terms of use in the vehicle, especially to cover the consumption in the so-called auxiliary drives of the vehicle, such as air conditioning and heating, vehicle lighting and the power supply of the control electrical circuits. in the so-called auxiliary unit, which can be retrofitted to existing or in the future newly manufactured MUV 74/75 rail vehicles - motorised shuttles. These vehicles are mainly used by users on short routes with many intermediate stops, where the nature of the operation of the rolling stock will be well suited to the intended use of the hydraulic oil energy recovery function and its conversion to electrical energy.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG21_374%2F0026738" target="_blank" >EG21_374/0026738: Výzkum a vývoj unikátního hybridního přídavného zařízení otevřeného hydraulického trakčního pohonu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Prototyp elektrického bloku MUV75-Hybrid
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Hybridní systém pro využití „brzdné a gravitační energie“ při jízdě z kopce a při brždění, kdy bude tato energie řízeně využívána pro pohon hydraulického motoru v tandemu s elektrickým generátorem na výrobu elektrické energie a její následné uložení v přídavných elektrických akumulátorech. Možnosti následného využití elektrické energie skýtají vysokou variabilitu v oblasti použití ve vozidle, především pro pokrytí spotřeby v tzv. přídavných pohonech vozidla, jako je např. klimatizace a topení, osvětlení vozidla a napájení řídících elektrických obvodů. v tzv. přídavném bloku, který lze dodatečně namontovat jak ke stávajícím nebo v budoucnu nově vyrobeným kolejovým vozidlům MUV 74/75 - motorovým drezínám. Tato vozidla jsou uživateli využívána převážně na krátké trasy s množstvím mezizastávek, kde charakter provozu kolejového vozidla bude dobře využitelný pro uvažované využití funkce rekuperace energie hydraulického oleje a jeho převod na elektrickou energii .
Ekonomické parametry
Úspory v reálném provozu vozidla budou vždy záviset na charakteru kolejové dráhy a podmínek jízdy, nicméně se očekává bezproblémové využití nejen pro „rozjezd vozidla „ , ale i po dobu časové osy standardní jízdy, vždy při 15 sec. brždění bude tato energie řízeně využívána pro pohon hydraulického motoru v tandemu s elektrickým generátorem na výrobu elektrické energie a její následné uložení v přídavných elektrických akumulátorech. Možnosti následného využití elektrické energie skýtají vysokou variabilitu v oblasti použití ve vozidle, především pro pokrytí spotřeby v tzv. přídavných pohonech vozidla, jako je např. klimatizace a topení, osvětlení vozidla a napájení řídících elektrických obvodů. v tzv. přídavném bloku, který lze dodatečně namontovat jak ke stávajícím nebo v budoucnu nově vyrobeným kolejovým vozidlům MUV 74/75 - motorovým drezínám.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
25433971
Název vlastníka
CHVALIS s.r.o.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—