Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Produktivita znalostních sektorů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25473361%3A_____%2F07%3A%230000444" target="_blank" >RIV/25473361:_____/07:#0000444 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/25473361:_____/07:#0000465

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Produktivita znalostních sektorů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se zaměřuje na pozici institucí vyššího vzdělání (resp. univerzit) jako nejvýznamnějších aktérů v procesu tvorby, šíření i využití znalostí. V úvodní části kapitoly je prezentován historický vývoj funkcí univerzit, které dnes plní ve znalostní společnosti. Druhá část je zaměřena na význam univerzit jako producenta nových znalostí. Rozlišeno je hledisko vstupů a výstupů inovačních aktivit, zejména vnitřního výzkumu a vývoje a jeho strukturálních charakteristik. Specifická pozornost je ve třetí části věnována spolupráci vysokých škol s podnikovým sektorem z hlediska její intenzity a formy, včetně významu externích zdrojů znalostí pro inovační aktivity firem. Závěrečná část se zabývá funkcí univerzit jako poskytovatelů nejvyššího vzdělání. Charakterizovány jsou výstupy této vzdělávací funkce z hlediska struktury a ekonomického významu absolventů, internacionalizace vysokého školství a také postavení absolventů vysokých škol na trhu práce.

  • Název v anglickém jazyce

    Productivity of knowledge sectors

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter focuses on the position of the higher education institutions (universities) as the most important actors in processes of knowledge creation, diffusion and utilization. First, there is presented a historical development of the functions performed by universities in current knowledge economy. The second part is dedicated to the role of universities as producers of new knowledge. There are distinguished inputs and outputs od innovation activities, partucularly internal research and developmentand its structural characteristics. Next part deals with science-industry linkages in terms of their intensity and various patterns, including the significance of external sources of knowledge for business innovation activities. The last part focuses onthe function of universities as providers of the highest level of education. There are characterised outputs of this function in terms of the structure of graduates, their position on the labour market and the internationalization of high

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F05%2F2210" target="_blank" >GA402/05/2210: Růstová výkonnost a kvalitativní konkurenceschopnost české ekonomiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Růst, stabilita a konkurenceschopnost IV

  • ISBN

    978-80-86131-79-5

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    231-253

  • Počet stran knihy

  • Název nakladatele

    Linde

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly