Produktivita znalostních sektorů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25473361%3A_____%2F07%3A%230000444" target="_blank" >RIV/25473361:_____/07:#0000444 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/25473361:_____/07:#0000465
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Produktivita znalostních sektorů
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zaměřuje na pozici institucí vyššího vzdělání (resp. univerzit) jako nejvýznamnějších aktérů v procesu tvorby, šíření i využití znalostí. V úvodní části kapitoly je prezentován historický vývoj funkcí univerzit, které dnes plní ve znalostní společnosti. Druhá část je zaměřena na význam univerzit jako producenta nových znalostí. Rozlišeno je hledisko vstupů a výstupů inovačních aktivit, zejména vnitřního výzkumu a vývoje a jeho strukturálních charakteristik. Specifická pozornost je ve třetí části věnována spolupráci vysokých škol s podnikovým sektorem z hlediska její intenzity a formy, včetně významu externích zdrojů znalostí pro inovační aktivity firem. Závěrečná část se zabývá funkcí univerzit jako poskytovatelů nejvyššího vzdělání. Charakterizovány jsou výstupy této vzdělávací funkce z hlediska struktury a ekonomického významu absolventů, internacionalizace vysokého školství a také postavení absolventů vysokých škol na trhu práce.
Název v anglickém jazyce
Productivity of knowledge sectors
Popis výsledku anglicky
The chapter focuses on the position of the higher education institutions (universities) as the most important actors in processes of knowledge creation, diffusion and utilization. First, there is presented a historical development of the functions performed by universities in current knowledge economy. The second part is dedicated to the role of universities as producers of new knowledge. There are distinguished inputs and outputs od innovation activities, partucularly internal research and developmentand its structural characteristics. Next part deals with science-industry linkages in terms of their intensity and various patterns, including the significance of external sources of knowledge for business innovation activities. The last part focuses onthe function of universities as providers of the highest level of education. There are characterised outputs of this function in terms of the structure of graduates, their position on the labour market and the internationalization of high
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F05%2F2210" target="_blank" >GA402/05/2210: Růstová výkonnost a kvalitativní konkurenceschopnost české ekonomiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Růst, stabilita a konkurenceschopnost IV
ISBN
978-80-86131-79-5
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
231-253
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
Linde
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—