Individualization of Demand of Tourism Industry and Activities of Destination Management Organizations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F14%3A%230000104" target="_blank" >RIV/25619161:_____/14:#0000104 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vsh.cz//file.php?id=65" target="_blank" >http://www.vsh.cz//file.php?id=65</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Individualization of Demand of Tourism Industry and Activities of Destination Management Organizations
Popis výsledku v původním jazyce
The birth of the individual consumer is an expression of the present style of life, whose realm has become emotional consumption. People want to achieve self-realization, and tourism represents the products and services that help them fulfill this need.Most consumers complete their tourism product on their own. Providers of tourism services need to understand tourism consumers? behavior, or they cannot respond appropriately to their clients? needs for innovation. The development of a tourism destination depends on the destination´s ability to develop and adapt its resources, activities of destination management organizations, and coordination of links to neighboring areas.
Název v anglickém jazyce
Individualization of Demand of Tourism Industry and Activities of Destination Management Organizations
Popis výsledku anglicky
The birth of the individual consumer is an expression of the present style of life, whose realm has become emotional consumption. People want to achieve self-realization, and tourism represents the products and services that help them fulfill this need.Most consumers complete their tourism product on their own. Providers of tourism services need to understand tourism consumers? behavior, or they cannot respond appropriately to their clients? needs for innovation. The development of a tourism destination depends on the destination´s ability to develop and adapt its resources, activities of destination management organizations, and coordination of links to neighboring areas.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/WD-37-07-2" target="_blank" >WD-37-07-2: Výzkum domácího a poíjezdového zahranieního cestovního ruchu ve vztahu k zmírniní spoleeensko-ekonomických disparit</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Czech Hospitality and Tourism Papers
ISSN
1801-1535
e-ISSN
—
Svazek periodika
X
Číslo periodika v rámci svazku
21
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
3-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—