Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Selected Determinants of Educational Communication in a Multicultural Society

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F17%3AN0000024" target="_blank" >RIV/25619161:_____/17:N0000024 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Selected Determinants of Educational Communication in a Multicultural Society

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on determinants of educational communication in a multicultural society. For an overview, the paper analyzes the entire components of Laswell’s communication model, putting the emphasis on the side of the recipient of the message. This area is fragmented and the most problematic in a multicultural society. It is also related to the recipients are equipped with tangible didactic tools differently in various parts of the world, and, logically, have consequent different skills at handling them. Moreover, in some parts of the world, there is a digital divide, which not only restricts the use of modern forms of electronic communication, but even prevents directly their use in education. Some forms of education are, in fact, impracticable in those areas, e.g. E-learning. Existent cultural differences can also cause problems in everyday communication and thereby hamper the optimal progress of educational processes. Together, these determinants impede the work of teachers, placing high demands not only on their expert knowledge, but especially on their orientation in a multicultural environment, their suitable communication and their best control of the latter.

  • Název v anglickém jazyce

    Selected Determinants of Educational Communication in a Multicultural Society

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on determinants of educational communication in a multicultural society. For an overview, the paper analyzes the entire components of Laswell’s communication model, putting the emphasis on the side of the recipient of the message. This area is fragmented and the most problematic in a multicultural society. It is also related to the recipients are equipped with tangible didactic tools differently in various parts of the world, and, logically, have consequent different skills at handling them. Moreover, in some parts of the world, there is a digital divide, which not only restricts the use of modern forms of electronic communication, but even prevents directly their use in education. Some forms of education are, in fact, impracticable in those areas, e.g. E-learning. Existent cultural differences can also cause problems in everyday communication and thereby hamper the optimal progress of educational processes. Together, these determinants impede the work of teachers, placing high demands not only on their expert knowledge, but especially on their orientation in a multicultural environment, their suitable communication and their best control of the latter.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 30th International Business Information Management Association Conference Vision 2020: Sustainable Economic development, Innovation Management, and Global Growth

  • ISBN

    978-0-9860419-9-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    623-634

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association (IBIMA)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Madrid

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku