Rizikové chování v kyberprostoru- nové modely, možnosti prevence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F22%3A00000228" target="_blank" >RIV/46358978:_____/22:00000228 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.uhk.cz/file/edee/pedagogicka-fakulta/pdf/pracoviste-fakulty/ustav-primarni-preprimarni-a-specialni-pedagogiky/program-konference-eris22.pdf" target="_blank" >https://www.uhk.cz/file/edee/pedagogicka-fakulta/pdf/pracoviste-fakulty/ustav-primarni-preprimarni-a-specialni-pedagogiky/program-konference-eris22.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rizikové chování v kyberprostoru- nové modely, možnosti prevence
Popis výsledku v původním jazyce
Informační a komunikační technologie se staly nedílnou součástí moderní společnosti. Virtuální svět nám nabízí nejen dříve netušené možnosti, ale zároveň se objevují nové modely rizikového chování. Hlavním cílem příspěvku je představit výsledky kvalitativního výzkumu, který mapoval vliv moderních technologií na formy rizikového chování v zařízení pro výkon ústavní výchovy. Zjistili jsme, že moderní technologie mohou akcelerovat řadu problémů, zejména v oblasti sociálních kompetencí. Na základě výstupů výzkumu jsme modifikovali preventivní aktivity ve sledovaném prostředí a iniciovali jsme tvorbu vzdělávací platformy pro pedagogické pracovníky.
Název v anglickém jazyce
Risk behaviour in cyberspace- new models, possibilities of prevention
Popis výsledku anglicky
Information and communication technologies have become an integral part of modern society. The virtual world not only offers us previously unsuspected opportunities, but also new patterns of risky behaviour are emerging. The main aim of this paper is to present the results of a qualitative research that mapped the influence of modern technologies on forms of risky behaviour in institutions for institutional education. We found that modern technologies can accelerate a number of problems, especially in the area of social competence. Based on the research findings, we modified the prevention activities in the monitored setting and initiated the creation of an educational platform for educational staff.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů