Programy primární prevence rizikového chování žáků základních škol z pohledu evaluace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F24%3AA0000559" target="_blank" >RIV/47813059:19510/24:A0000559 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Programy primární prevence rizikového chování žáků základních škol z pohledu evaluace
Popis výsledku v původním jazyce
Předložený příspěvek informuje o dílčích výsledcích dvou realizovaných projektů na Ústavu speciální pedagogiky FVP Slezské univerzity v Opavě za období 2021-2022. Projekty byly zaměřeny na vybrané aspekty nespecifické primární prevence rizikového chování žáků základních škol. Výzkumné cíle projektů byly orientovány na mapování projevů a frekvence rizikového chování žáků ve školním prostředí a monitoring potřeb pedagogů v oblasti podpory při intervenční práci se žáky s rizikovým chováním. Záměrem bylo získat potřebné zdroje pro koncipování Interaktivního programu rozvoje sociálních dovedností žáků za účelem posílení kompetencí pedagogů v oblasti primární prevence, realizované vlastními kapacitami škol. V návazném projektu jsme zaměřili pozornost na monitoring a evaluaci spolupráce základních škol s externími poskytovateli programů primární prevence rizikového chování. V příspěvku jsou prezentovány vybrané výsledky analýzy evaluace plánování, průběhu a výsledků realizovaných programů preventivní intervence v oblasti rizikového chování žáků.
Název v anglickém jazyce
Preventive programmes of risky behaviour of primary school pupils from the perspective of evaluation
Popis výsledku anglicky
This paper reports on partial results of two projects implemented at the Institute of Special Education of the Silesian University in Opava in the period 2021-2022.The projects focused on selected aspects of non-specific primary prevention of risky behaviour of primary school pupils. The research objectives of the projects were oriented towards mapping the manifestations and frequency of risky behaviour of pupils in the school environment and monitoring the needs of teachers in the field of support in intervention work with pupils with risky behaviour. The intention was to obtain the necessary resources for the design of an interactive programme for the development of pupils' social skills in order to strengthen teachers' competences in the field of primary prevention, implemented by the schools' own capacities. In a follow-up project, we focused on monitoring and evaluation of cooperation between primary schools and external providers of primary prevention programmes for risky behaviour. The paper presents selected results of the analysis of the evaluation of the planning, course and results of the implemented programmes of preventive intervention in the field of risky behaviour of pupils.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Koherencia a kohézia špeciálnej pedagogiky v procese dynamických zmien
ISBN
9788022359672
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
229-241
Název nakladatele
Univerzita Komenského v Bratislave
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
4. 5. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—