Vnímání vlastní účinnosti pedagogických pracovníků v oblasti institucionální péče o děti a mládež
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873854" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873854 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2015.03.02.01" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7441/soced.2015.03.02.01</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2015.03.02.01" target="_blank" >10.7441/soced.2015.03.02.01</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vnímání vlastní účinnosti pedagogických pracovníků v oblasti institucionální péče o děti a mládež
Popis výsledku v původním jazyce
Záměrem studie je prezentovat výsledky výzkumu, který zjišťuje, do jaké míry mohou pracovníci působící ve střediscích výchovné péče (SVP) a dětských domovech (DD) ovlivnit chování dětí v institucionální péči vztahující se ke školnímu prospěchu, vztahům mezi vrstevníky, volnému času a projevům rizikového chování dětí. Pracovníci působící v SVP jsou přesvědčení, že ovlivní chování dětí v institucionální péči ve větší míře než pracovníci působící v DD. Pracovníci DD se domnívají, že v největší míře ovlivníškolní úspěšnost a volný čas dětí. Pracovníci SVP se domnívají, že z velké části ovlivní spíše projevy rizikového chování dětí a také jejich vztahy s vrstevníky. Míra vlastní účinnosti pedagogických pracovníků je závislá na vzdělání, věku i délce jejichpedagogické praxe. Tyto rozdíly můžeme pozorovat pouze u pedagogických pracovníků SVP.
Název v anglickém jazyce
Self-efficacy of Professional Educators in Institutional Care for Children and Minors
Popis výsledku anglicky
The aim of the study is to present the results of research that determine the extent to which professional educators working in educational care centres and children's homes influence the behaviour of children in institutional care related to their school results, relationships with peers, leisure time and manifestations of risky behaviour. Professionals working in educational care centres are believed to affect the behaviour of children to a greater extent than educators in children's homes. Educatorsin children's homes believe that they affect the school performance and leisure time of children. Educators in educational care centres believe that they largely affect the risky behaviour of children and their relationships with peers. The level of self-efficacy of educators is dependent on education, age and length of their teaching experience. These differences can be observed only in educators in educational care centres.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-04121S" target="_blank" >GA13-04121S: Porozumění procesu autoregulace u dětí a mládeže v institucionální péči</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální pedagogika
ISSN
1805-8825
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
9-24
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—