Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corporate Social Responsibility in Hotel Industry: Empirical Analysis of Transitional Market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F18%3AN0000065" target="_blank" >RIV/25619161:_____/18:N0000065 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60162694:G42__/18:00536280 RIV/25940082:_____/18:N0000017

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ijeba.com/journal/152" target="_blank" >https://ijeba.com/journal/152</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Corporate Social Responsibility in Hotel Industry: Empirical Analysis of Transitional Market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Using the non-parametric approach and data assembled by questionnaire survey among top and middle managers of hotels and hotel chains, the authors analyse management views on the importance of selected areas of Corporate Social Responsibility. The examined areas were the area of the relevant community, the economic, social and environmental areas. The aim of this paper is to find what importance do managers attribute to individual activities in selected CSR areas in hotel industry and whether they are influenced by any characteristic features of hotels in question. The research outcomes confirm the current state of development in the area CSR in transitional economy, which does not appreciate the complexity of current business world and concentrates predominantly on short and medium-term goals. Among positive Czech specifics we can certainly count the detailed knowledge of local conditions in local environment and willingness of employees to provide additional services to their customers, which creates positive response from clients and contributes to their loyalty.

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate Social Responsibility in Hotel Industry: Empirical Analysis of Transitional Market

  • Popis výsledku anglicky

    Using the non-parametric approach and data assembled by questionnaire survey among top and middle managers of hotels and hotel chains, the authors analyse management views on the importance of selected areas of Corporate Social Responsibility. The examined areas were the area of the relevant community, the economic, social and environmental areas. The aim of this paper is to find what importance do managers attribute to individual activities in selected CSR areas in hotel industry and whether they are influenced by any characteristic features of hotels in question. The research outcomes confirm the current state of development in the area CSR in transitional economy, which does not appreciate the complexity of current business world and concentrates predominantly on short and medium-term goals. Among positive Czech specifics we can certainly count the detailed knowledge of local conditions in local environment and willingness of employees to provide additional services to their customers, which creates positive response from clients and contributes to their loyalty.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Economics and Business Administration

  • ISSN

    2241-4754

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    VI/2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GR - Řecká republika

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    61-89

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus