PROJECT-BASED LEARNING AS A TOOL TO ENRICH LANGUAGE TEACHING FOR SPECIFIC PURPOSES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F19%3AN0000003" target="_blank" >RIV/25619161:_____/19:N0000003 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vsh.cz/file.php?id=722" target="_blank" >https://www.vsh.cz/file.php?id=722</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
PROJECT-BASED LEARNING AS A TOOL TO ENRICH LANGUAGE TEACHING FOR SPECIFIC PURPOSES
Popis výsledku v původním jazyce
The paper brings forward a linguo-didactic concept to teaching foreign language for specific purposes which is demonstrated on the model of teaching Czech for foreigners at the Institute of Hospitality Management, and is based on a play at group editing and academic publishing using the project-based learning. The students prepare presentations on a given topic from their field of study, i.e. hospitality management, spa, and others on the basis of which they write academic articles. The papers are edited by both students and the teacher in the course and prepared for publication as a series of articles on a given topic. This approach can be of inspiration to other university teachers.
Název v anglickém jazyce
PROJECT-BASED LEARNING AS A TOOL TO ENRICH LANGUAGE TEACHING FOR SPECIFIC PURPOSES
Popis výsledku anglicky
The paper brings forward a linguo-didactic concept to teaching foreign language for specific purposes which is demonstrated on the model of teaching Czech for foreigners at the Institute of Hospitality Management, and is based on a play at group editing and academic publishing using the project-based learning. The students prepare presentations on a given topic from their field of study, i.e. hospitality management, spa, and others on the basis of which they write academic articles. The papers are edited by both students and the teacher in the course and prepared for publication as a series of articles on a given topic. This approach can be of inspiration to other university teachers.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Czech Hospitality and Tourism Papers
ISSN
2571-0389
e-ISSN
2571-0389
Svazek periodika
32/2019
Číslo periodika v rámci svazku
32
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
17-28
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—