Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PROJECT-BASED LEARNING AS A TOOL TO ENRICH LANGUAGE TEACHING FOR SPECIFIC PURPOSES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F19%3AN0000003" target="_blank" >RIV/25619161:_____/19:N0000003 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vsh.cz/file.php?id=722" target="_blank" >https://www.vsh.cz/file.php?id=722</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PROJECT-BASED LEARNING AS A TOOL TO ENRICH LANGUAGE TEACHING FOR SPECIFIC PURPOSES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper brings forward a linguo-didactic concept to teaching foreign language for specific purposes which is demonstrated on the model of teaching Czech for foreigners at the Institute of Hospitality Management, and is based on a play at group editing and academic publishing using the project-based learning. The students prepare presentations on a given topic from their field of study, i.e. hospitality management, spa, and others on the basis of which they write academic articles. The papers are edited by both students and the teacher in the course and prepared for publication as a series of articles on a given topic. This approach can be of inspiration to other university teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    PROJECT-BASED LEARNING AS A TOOL TO ENRICH LANGUAGE TEACHING FOR SPECIFIC PURPOSES

  • Popis výsledku anglicky

    The paper brings forward a linguo-didactic concept to teaching foreign language for specific purposes which is demonstrated on the model of teaching Czech for foreigners at the Institute of Hospitality Management, and is based on a play at group editing and academic publishing using the project-based learning. The students prepare presentations on a given topic from their field of study, i.e. hospitality management, spa, and others on the basis of which they write academic articles. The papers are edited by both students and the teacher in the course and prepared for publication as a series of articles on a given topic. This approach can be of inspiration to other university teachers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech Hospitality and Tourism Papers

  • ISSN

    2571-0389

  • e-ISSN

    2571-0389

  • Svazek periodika

    32/2019

  • Číslo periodika v rámci svazku

    32

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    17-28

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus