Intercultural dimension of work as a university teacher
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73595870" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73595870 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Intercultural dimension of work as a university teacher
Popis výsledku v původním jazyce
The paper responds to the need of the Czech pedagogical society to prepare university teachers for work with students from different sociocultural backgrounds. The main aim of the paper is to identify and describe the most important prerequisites for the work of a university teacher with foreign students. Partial aim of the paper is to determine which components of the given competence and to what extent they include the intercultural dimension of teaching work. The empirical part of the paper is based on semi-structured interviews with teachers working with students from different sociocultural backgrounds, and based on grounded theory it is possible to map teachers' ideas of the intercultural competence.
Název v anglickém jazyce
Intercultural dimension of work as a university teacher
Popis výsledku anglicky
The paper responds to the need of the Czech pedagogical society to prepare university teachers for work with students from different sociocultural backgrounds. The main aim of the paper is to identify and describe the most important prerequisites for the work of a university teacher with foreign students. Partial aim of the paper is to determine which components of the given competence and to what extent they include the intercultural dimension of teaching work. The empirical part of the paper is based on semi-structured interviews with teachers working with students from different sociocultural backgrounds, and based on grounded theory it is possible to map teachers' ideas of the intercultural competence.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Journal of Interdisciplinary Social Science Studies
ISBN
978-1-913016-23-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
124-134
Název nakladatele
FLE Learning
Místo vydání
Cambridge
Místo konání akce
Cambridge University
Datum konání akce
2. 12. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—