Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intercultural dimension of work as a university teacher

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73595870" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73595870 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intercultural dimension of work as a university teacher

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper responds to the need of the Czech pedagogical society to prepare university teachers for work with students from different sociocultural backgrounds. The main aim of the paper is to identify and describe the most important prerequisites for the work of a university teacher with foreign students. Partial aim of the paper is to determine which components of the given competence and to what extent they include the intercultural dimension of teaching work. The empirical part of the paper is based on semi-structured interviews with teachers working with students from different sociocultural backgrounds, and based on grounded theory it is possible to map teachers&apos; ideas of the intercultural competence.

  • Název v anglickém jazyce

    Intercultural dimension of work as a university teacher

  • Popis výsledku anglicky

    The paper responds to the need of the Czech pedagogical society to prepare university teachers for work with students from different sociocultural backgrounds. The main aim of the paper is to identify and describe the most important prerequisites for the work of a university teacher with foreign students. Partial aim of the paper is to determine which components of the given competence and to what extent they include the intercultural dimension of teaching work. The empirical part of the paper is based on semi-structured interviews with teachers working with students from different sociocultural backgrounds, and based on grounded theory it is possible to map teachers&apos; ideas of the intercultural competence.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Journal of Interdisciplinary Social Science Studies

  • ISBN

    978-1-913016-23-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    124-134

  • Název nakladatele

    FLE Learning

  • Místo vydání

    Cambridge

  • Místo konání akce

    Cambridge University

  • Datum konání akce

    2. 12. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku