Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Research into students´ICT competencies and their use in ICT at selected universities. A Polisch - Czech comparative study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601FXX" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601FXX - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Research into students´ICT competencies and their use in ICT at selected universities. A Polisch - Czech comparative study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Due to the occurring changes, teaching qualifications cannot be assumed as unchangeable, nor can a permanent list of required pedagogical competences be established. Therefore, what is necessary is appropriate preparation of students-future teachers. This is associated with increasing the effectiveness of teacher tranining and with the need of lifelong education, which is a requirement of modern times. In this situation, the studies aimed at diagnosing students´ competences gain particular significance.The studies discussed in the article were conducted in 2014-2015 within the IRNet project for advanced pedagogical science in the field of ICT instruments, e-learning and intercultural competences in Poland, University of Silesia in Cieszyn, and in theCzech Republic, University of Ostrava. The research aimed at specifying thelevel of information-communication, intercultural and technological (ICT) competences which Polish and Czech students acquire in the course of education.

  • Název v anglickém jazyce

    Research into students´ICT competencies and their use in ICT at selected universities. A Polisch - Czech comparative study

  • Popis výsledku anglicky

    Due to the occurring changes, teaching qualifications cannot be assumed as unchangeable, nor can a permanent list of required pedagogical competences be established. Therefore, what is necessary is appropriate preparation of students-future teachers. This is associated with increasing the effectiveness of teacher tranining and with the need of lifelong education, which is a requirement of modern times. In this situation, the studies aimed at diagnosing students´ competences gain particular significance.The studies discussed in the article were conducted in 2014-2015 within the IRNet project for advanced pedagogical science in the field of ICT instruments, e-learning and intercultural competences in Poland, University of Silesia in Cieszyn, and in theCzech Republic, University of Ostrava. The research aimed at specifying thelevel of information-communication, intercultural and technological (ICT) competences which Polish and Czech students acquire in the course of education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    STUDIA EDUKACYJNE

  • ISSN

    1233-6688

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    36

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    365-380

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus