ICT coordinators at school. Competences, performance and training
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1801NUX" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1801NUX - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ICT coordinators at school. Competences, performance and training
Popis výsledku v původním jazyce
The article is a contribution to building a strong professional position of theICT coordinator at school. He is an increasingly important subject ofimplementing new technologies of education and application of relevant trends.The article analyzes on the example University of Ostrava existing professional(qualification) training of ICT coordinators, reflects the study of their workactivities in schools and defines the goals and content of their training to achievethe required competence for work tasks currently performed. The paper is theoutput of the project IrNET - International research network for study anddevelopment of new tools and methods for advanced pedagogical science in thefield of ICT instruments, e-learning and intercultural competences.
Název v anglickém jazyce
ICT coordinators at school. Competences, performance and training
Popis výsledku anglicky
The article is a contribution to building a strong professional position of theICT coordinator at school. He is an increasingly important subject ofimplementing new technologies of education and application of relevant trends.The article analyzes on the example University of Ostrava existing professional(qualification) training of ICT coordinators, reflects the study of their workactivities in schools and defines the goals and content of their training to achievethe required competence for work tasks currently performed. The paper is theoutput of the project IrNET - International research network for study anddevelopment of new tools and methods for advanced pedagogical science in thefield of ICT instruments, e-learning and intercultural competences.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
NEW EDUCATIONAL STRATEGIES IN MODERN INFORMATION SPACE
ISBN
978-5-8064-2398-7
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
78-85
Počet stran knihy
206
Název nakladatele
HERZEN STATE PEDAGOGICAL UNIVERSITY OF RUSSIA
Místo vydání
Saint-Petersburg, Russia
Kód UT WoS kapitoly
—