Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning Approaches in Relation to ICT (Information and Communication Technology) Competences in Undergraduate Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73611753" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73611753 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333191640" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333191640</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2021.1406" target="_blank" >10.21125/edulearn.2021.1406</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning Approaches in Relation to ICT (Information and Communication Technology) Competences in Undergraduate Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to analyse the links between ICT (Information and Communication Technology) competences and the approaches of undergraduate teacher training students to learning. The 21st century is called the “digital era”. It places increased demands on individuals in terms of ICT literacy as well as orientation and knowledge of digital technologies. These are modern and socially supported competences that are (and probably will be) part of pedagogical thinking and pedagogical skills. Future teachers of the 21st century will be expected to pass on these competences to their students through the integration of ICT in all teaching subjects.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning Approaches in Relation to ICT (Information and Communication Technology) Competences in Undergraduate Students

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to analyse the links between ICT (Information and Communication Technology) competences and the approaches of undergraduate teacher training students to learning. The 21st century is called the “digital era”. It places increased demands on individuals in terms of ICT literacy as well as orientation and knowledge of digital technologies. These are modern and socially supported competences that are (and probably will be) part of pedagogical thinking and pedagogical skills. Future teachers of the 21st century will be expected to pass on these competences to their students through the integration of ICT in all teaching subjects.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN21 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-31267-2

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    6964-6971

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Palma

  • Datum konání akce

    5. 7. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku