Learning Approaches in Relation to ICT (Information and Communication Technology) Competences in Undergraduate Students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73611753" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73611753 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333191640" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333191640</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2021.1406" target="_blank" >10.21125/edulearn.2021.1406</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Learning Approaches in Relation to ICT (Information and Communication Technology) Competences in Undergraduate Students
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the paper is to analyse the links between ICT (Information and Communication Technology) competences and the approaches of undergraduate teacher training students to learning. The 21st century is called the “digital era”. It places increased demands on individuals in terms of ICT literacy as well as orientation and knowledge of digital technologies. These are modern and socially supported competences that are (and probably will be) part of pedagogical thinking and pedagogical skills. Future teachers of the 21st century will be expected to pass on these competences to their students through the integration of ICT in all teaching subjects.
Název v anglickém jazyce
Learning Approaches in Relation to ICT (Information and Communication Technology) Competences in Undergraduate Students
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to analyse the links between ICT (Information and Communication Technology) competences and the approaches of undergraduate teacher training students to learning. The 21st century is called the “digital era”. It places increased demands on individuals in terms of ICT literacy as well as orientation and knowledge of digital technologies. These are modern and socially supported competences that are (and probably will be) part of pedagogical thinking and pedagogical skills. Future teachers of the 21st century will be expected to pass on these competences to their students through the integration of ICT in all teaching subjects.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EDULEARN21 Proceedings
ISBN
978-84-09-31267-2
ISSN
2340-1117
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
6964-6971
Název nakladatele
International Association of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Palma
Datum konání akce
5. 7. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—