Postoje studentů učitelství chemie k využití informačních a komunikačních technologií ve výuce chemie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10297404" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10297404 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Postoje studentů učitelství chemie k využití informačních a komunikačních technologií ve výuce chemie
Popis výsledku v původním jazyce
Informační a komunikační technologie (ICT) jsou nedílnou součástí edukačního procesu. Doba hromadného a mnohdy unáhleného pořizování ICT zařízení a internetového připojení do škol již pominula. Učitelé i studenti uči-telství chemie jsou metodicky podporováni k uváženému a efektivnímu využívání různých ICT aplikací (metody a for-my výuky). Využívání nových prvků ICT a schopnost je efektivně zkoušet využívat ve výuce chemie jsou tak velmi důležitou a diskutovanou otázkou didaktiky chemie. Úzce totiž souvisí s technologicko-pedagogickou znalostí obsahu (TPACK) - důležitou kompetencí učitele chemie 21. století. V příspěvku jsou prezentovány a diskutovány výsledky dotazníkového šetření zaměřeného na postoje studentů učitelství chemie na vybraných vysokých školách v ČR k využívání ICT aplikací.
Název v anglickém jazyce
Chemistry Teacher Students' Attitudes towards Possibilities of Using Information and Communication Technology in Chemistry Education
Popis výsledku anglicky
Information and communication technologies (ICT) are an integral part of the educational process. The time of massive and often hasty acquisition of ICT equipment and Internet connections for schools has already passed. Teachers and chemistry teacher students are methodically supported and encouraged to use various ICT applications (teaching methods and forms) efficiently. The use of new ICT elements and the ability to implement them in chemistry education are therefore very important and ongoing issueof chemistry didactics. It is closely related to the technological and pedagogical content knowledge (TPACK) - an important competency of chemistry teachers in the 21st century. In the paper, the results of the survey focused on attitudes of chemistry teacher students at selected universities in the Czech Republic to the use of ICT applications are presented and discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXIV. Mezinárodní konference o výuce chemie - DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY
ISBN
978-80-210-7996-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
193-199
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno - Šlapanice
Datum konání akce
20. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—