Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efektivní způsoby podpory výuky chemie prostřednictvím ICT pohledem učitelů (budoucích) učitelů chemie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F16%3A10322585" target="_blank" >RIV/00216208:11310/16:10322585 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.natur.cuni.cz/chemie/educhem/publikace/11-mezinarodni-seminar-studentu-doktorskeho-studia-oboru-didaktika-chemie" target="_blank" >https://www.natur.cuni.cz/chemie/educhem/publikace/11-mezinarodni-seminar-studentu-doktorskeho-studia-oboru-didaktika-chemie</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Efektivní způsoby podpory výuky chemie prostřednictvím ICT pohledem učitelů (budoucích) učitelů chemie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Požadavek na zvýšení informační gramotnosti žáků i učitelů je v dnešní době zcela oprávněný. Role informačních a komunikačních technologií (ICT) v rozvoji přírodovědné gramotnosti je pak jedna z důležitých i diskutovaných otázek didaktiky chemie. Schopnost využívat technologie v edukačním procesu souvisí s technologicko-pedagogickou znalostí obsahu - důležitou kompetencí učitele v 21. století. Učitelé i studenti učitelství chemie by tak měli být metodicky podporováni k uváženému a efektivnímu využívání různých prvků ICT vzhledem k jejich specifickému charakteru. Příspěvek se zaměřuje na představení dílčích výsledků disertačního výzkumného projektu na téma Efektivní způsoby podpory výuky chemie prostřednictvím ICT pohledem učitelů chemie. Pozornost je tak kromě teoretických východisek věnována zejména metodologii uskutečněného pilotního a výzkumného šetření, jejichž respondenty byli studenti učitelských oborů zaměřených na chemii a učitelé chemie na vyšším stupni sekundárního vzdělávání. Srovnáním postojů těchto dvou skupin k využívání ICT lze doplnit diskusi o uplatnitelnosti ICT ve výuce chemie. V závěru příspěvku jsou diskutována vybraná zjištění, z nichž vyplývá, že učitelé zastávají k zařazení prvků ICT do výuky chemie pozitivnější postoje než studenti učitelství. Zároveň je však zapotřebí na výsledky nazírat kriticky. Nejsou v souladu s očekávanými hodnotami a je nutné je doplnit daty, která lze získat pouze pozorováním reálného edukačního procesu.

  • Název v anglickém jazyce

    Efficient Ways to Support Teaching Chemistry Through ICT from the Perspective of (Prospective) Chemistry Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The requirement for increased computer literacy among students and teachers today is entirely justified. The role of information and communication technologies (ICT) in developing scientific literacy is then one of the important and discussed issues of Didactics of Chemistry. The ability to use technologies in the educational process is related to the technological and pedagogical content knowledge - important teacher competence in the 21st century. Teachers and students of chemistry teaching should thus be methodically encouraged to deliberate and effective use of various ICT elements due to their specific nature. The paper focuses on presenting partial results of dissertation research project on the topic of effective ways to support chemistry teaching through ICT from the perspective of chemistry teachers. Attention is paid to the theoretical basis and effected pilot methodology and research, the respondents were students of chemistry teaching courses and chemistry teachers at the upper secondary education. Comparison of these two groups attitudes can supplement a discussion on the applicability of ICT in teaching chemistry. In the conclusion there are discussed selected findings, which suggest that teachers have more positive attitudes to the inclusion of elements of ICT in teaching chemistry than students. But it is also necessary to consider the results critically. They are not consistent with expected values, it is necessary to supplement these information through the observation of the actual learning process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    11. Mezinárodní seminář studentů doktorského studia oboru Didaktika chemie (Sborník příspěvků)

  • ISBN

    978-80-87343-59-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    111-116

  • Název nakladatele

    Nakladatelství P3K s.r.o.

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    16. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku