Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of the Research Tool to Identify Factors Affecting the Use of Chemistry Educational Software

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18470%2F15%3A50004323" target="_blank" >RIV/62690094:18470/15:50004323 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scientiasocialis.lt/pec/files/pdf/vol68/6-21.Chroustova_Vol.68_PEC.pdf" target="_blank" >http://www.scientiasocialis.lt/pec/files/pdf/vol68/6-21.Chroustova_Vol.68_PEC.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of the Research Tool to Identify Factors Affecting the Use of Chemistry Educational Software

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Currently, the implementation of information and communication technologies (ICT) has been strongly recommended to science teachers. For identification the factors of successful ICT implementation the Unified Theory of Use and Acceptance of Technology (UTAUT) is applied, which works as the theoretical background of planned monitoring of Czech chemistry teachers' attitudes to this problem. This theoretical review introduces the process of creating the modified UTAUT model serving as the basis for a research tool to be exploited for the future survey. Within this process three sources were exploited: (1) theories dealing with factors which influence user behaviour in relation to the use of modern technologies, (2) the analysis of research results focusedon the acceptance and use of ICT in chemistry instruction and (3) results of researches conducted by the authors in the field of the effectiveness of the educational software used in chemistry teaching and learning. The conducted analysi

  • Název v anglickém jazyce

    Development of the Research Tool to Identify Factors Affecting the Use of Chemistry Educational Software

  • Popis výsledku anglicky

    Currently, the implementation of information and communication technologies (ICT) has been strongly recommended to science teachers. For identification the factors of successful ICT implementation the Unified Theory of Use and Acceptance of Technology (UTAUT) is applied, which works as the theoretical background of planned monitoring of Czech chemistry teachers' attitudes to this problem. This theoretical review introduces the process of creating the modified UTAUT model serving as the basis for a research tool to be exploited for the future survey. Within this process three sources were exploited: (1) theories dealing with factors which influence user behaviour in relation to the use of modern technologies, (2) the analysis of research results focusedon the acceptance and use of ICT in chemistry instruction and (3) results of researches conducted by the authors in the field of the effectiveness of the educational software used in chemistry teaching and learning. The conducted analysi

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Problems of education in the 21st century

  • ISSN

    1822-7864

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    68

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2015

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    6-21

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus