Business Process Management Approach in the Hospitality Industry
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F20%3AN0000021" target="_blank" >RIV/25619161:_____/20:N0000021 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/S1877-636120200000024011/full/html" target="_blank" >https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/S1877-636120200000024011/full/html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1108/S1877-636120200000024011" target="_blank" >10.1108/S1877-636120200000024011</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Business Process Management Approach in the Hospitality Industry
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter deals with the specific principles and issues of the modelling and simulation of hospitality processes. The methodology of hospitality processes modelling is described, and the set of modelled business processes is presented. This chapter shows the selected opportunities and threats of Business ProcessesManagement approach in the hospitality industry. The second part of this chapter is focussed on the business processes simulation as the method of hospitality managers training. The basic proposal of the hotel business processes simulator is presented. The simulated processes structure– monitored KPIs and the simulator functionality are shown as the part of the hotel simulator design to be discussed before the implementation phase of the project.
Název v anglickém jazyce
Business Process Management Approach in the Hospitality Industry
Popis výsledku anglicky
This chapter deals with the specific principles and issues of the modelling and simulation of hospitality processes. The methodology of hospitality processes modelling is described, and the set of modelled business processes is presented. This chapter shows the selected opportunities and threats of Business ProcessesManagement approach in the hospitality industry. The second part of this chapter is focussed on the business processes simulation as the method of hospitality managers training. The basic proposal of the hotel business processes simulator is presented. The simulated processes structure– monitored KPIs and the simulator functionality are shown as the part of the hotel simulator design to be discussed before the implementation phase of the project.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000191" target="_blank" >TL01000191: Inovace systémů řízení subjektů cestovního ruchu pomocí nástrojů procesního řízení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Sustainable Hospitality Management: Designing Meaningful Encounters with Talent and Technology
ISBN
9781839092664
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
167-182
Počet stran knihy
201
Název nakladatele
Emerald Publishing Limited
Místo vydání
Londýn
Kód UT WoS kapitoly
—