Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Business Process Management Approach in the Hospitality Industry

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F20%3AN0000021" target="_blank" >RIV/25619161:_____/20:N0000021 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/S1877-636120200000024011/full/html" target="_blank" >https://www.emerald.com/insight/content/doi/10.1108/S1877-636120200000024011/full/html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1108/S1877-636120200000024011" target="_blank" >10.1108/S1877-636120200000024011</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Business Process Management Approach in the Hospitality Industry

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter deals with the specific principles and issues of the modelling and simulation of hospitality processes. The methodology of hospitality processes modelling is described, and the set of modelled business processes is presented. This chapter shows the selected opportunities and threats of Business ProcessesManagement approach in the hospitality industry. The second part of this chapter is focussed on the business processes simulation as the method of hospitality managers training. The basic proposal of the hotel business processes simulator is presented. The simulated processes structure– monitored KPIs and the simulator functionality are shown as the part of the hotel simulator design to be discussed before the implementation phase of the project.

  • Název v anglickém jazyce

    Business Process Management Approach in the Hospitality Industry

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter deals with the specific principles and issues of the modelling and simulation of hospitality processes. The methodology of hospitality processes modelling is described, and the set of modelled business processes is presented. This chapter shows the selected opportunities and threats of Business ProcessesManagement approach in the hospitality industry. The second part of this chapter is focussed on the business processes simulation as the method of hospitality managers training. The basic proposal of the hotel business processes simulator is presented. The simulated processes structure– monitored KPIs and the simulator functionality are shown as the part of the hotel simulator design to be discussed before the implementation phase of the project.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000191" target="_blank" >TL01000191: Inovace systémů řízení subjektů cestovního ruchu pomocí nástrojů procesního řízení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Sustainable Hospitality Management: Designing Meaningful Encounters with Talent and Technology

  • ISBN

    9781839092664

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    167-182

  • Počet stran knihy

    201

  • Název nakladatele

    Emerald Publishing Limited

  • Místo vydání

    Londýn

  • Kód UT WoS kapitoly