Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtual Hotel – Gamification in the Management of Tourism Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F21%3AN0000017" target="_blank" >RIV/25619161:_____/21:N0000017 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-52575-0_63" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-52575-0_63</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-52575-0_63" target="_blank" >10.1007/978-3-030-52575-0_63</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Virtual Hotel – Gamification in the Management of Tourism Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We are experiencing increasing interactions between individuals and smart environments, whether it is the interaction of smart devices during ordinary activities or teaching/learning. There is growing emphasis on teachers in passing their knowledge and experience to students to get students more engaged because students expect more interaction and communication in the online world. The virtual world is the type of online community, which is primarily a form of computer-simulated environment that users can use, create, and interconnect certain objects. Currently, there are some schools and educational institutions around the world providing the opportunity to attend part of the training courses using simulation games. Simulators and their possibilities will be described in this work together with examples of utilization of virtual reality for educational purposes.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual Hotel – Gamification in the Management of Tourism Education

  • Popis výsledku anglicky

    We are experiencing increasing interactions between individuals and smart environments, whether it is the interaction of smart devices during ordinary activities or teaching/learning. There is growing emphasis on teachers in passing their knowledge and experience to students to get students more engaged because students expect more interaction and communication in the online world. The virtual world is the type of online community, which is primarily a form of computer-simulated environment that users can use, create, and interconnect certain objects. Currently, there are some schools and educational institutions around the world providing the opportunity to attend part of the training courses using simulation games. Simulators and their possibilities will be described in this work together with examples of utilization of virtual reality for educational purposes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000191" target="_blank" >TL01000191: Inovace systémů řízení subjektů cestovního ruchu pomocí nástrojů procesního řízení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CROSS REALITY AND DATA SCIENCE IN ENGINEERING

  • ISBN

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    773-781

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Cham

  • Datum konání akce

    26. 2. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000772176100063