Virtual Hotel – Gamification in the Management of Tourism Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23210%2F20%3A43959465" target="_blank" >RIV/49777513:23210/20:43959465 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/62690094:18450/21:50017148
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-52575-0_63" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-52575-0_63</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-52575-0_63" target="_blank" >10.1007/978-3-030-52575-0_63</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Virtual Hotel – Gamification in the Management of Tourism Education
Popis výsledku v původním jazyce
We are experiencing increasing interactions between individuals and smart environments, whether it is the interaction of smart devices during ordinary activities or teaching/learning. There is growing emphasis on teachers in passing their knowledge and experience to students to get students more engaged because students expect more interaction and communication in the online world. The virtual world is the type of online community, which is primarily a form of computer-simulated environment that users can use, create, and interconnect certain objects. Currently, there are some schools and educational institutions around the world providing the opportunity to attend part of the training courses using simulation games. Simulators and their possibilities will be described in this work together with examples of utilization of virtual reality for educational purposes.
Název v anglickém jazyce
Virtual Hotel – Gamification in the Management of Tourism Education
Popis výsledku anglicky
We are experiencing increasing interactions between individuals and smart environments, whether it is the interaction of smart devices during ordinary activities or teaching/learning. There is growing emphasis on teachers in passing their knowledge and experience to students to get students more engaged because students expect more interaction and communication in the online world. The virtual world is the type of online community, which is primarily a form of computer-simulated environment that users can use, create, and interconnect certain objects. Currently, there are some schools and educational institutions around the world providing the opportunity to attend part of the training courses using simulation games. Simulators and their possibilities will be described in this work together with examples of utilization of virtual reality for educational purposes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000191" target="_blank" >TL01000191: Inovace systémů řízení subjektů cestovního ruchu pomocí nástrojů procesního řízení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Intelligent Systems and Computing
ISBN
978-3-030-52574-3
ISSN
2194-5357
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
773-781
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Athens; United States
Datum konání akce
26. 2. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—