Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Model of Price Optimization as a Part of Hotel Revenue Management - Stochastic Approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F21%3AN0000049" target="_blank" >RIV/25619161:_____/21:N0000049 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2227-7390/9/13/1552" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2227-7390/9/13/1552</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/math9131552" target="_blank" >10.3390/math9131552</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Model of Price Optimization as a Part of Hotel Revenue Management - Stochastic Approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focusing on the problem of price optimization in the area of accommodation services. The main aim is to propose a novel simulation-based methodology of price optimization based on the customer’s price acceptance. The authors create a model based on the known approaches but extended by the stochastic approach and optimization based on the coefficient of price elasticity. The whole model is created, the price is set and optimized in two steps. The first step makes segmentation and optimization (with the price elasticity approach). The second step then sets the price of the reservation—the final price for a customer. This reservation price is mainly determined by knowledge of the length of stay, occupancy and booking lead time. All those parameters are described in the text from the economic point of view and make the base for the whole and complex revenue management model.

  • Název v anglickém jazyce

    Model of Price Optimization as a Part of Hotel Revenue Management - Stochastic Approach

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focusing on the problem of price optimization in the area of accommodation services. The main aim is to propose a novel simulation-based methodology of price optimization based on the customer’s price acceptance. The authors create a model based on the known approaches but extended by the stochastic approach and optimization based on the coefficient of price elasticity. The whole model is created, the price is set and optimized in two steps. The first step makes segmentation and optimization (with the price elasticity approach). The second step then sets the price of the reservation—the final price for a customer. This reservation price is mainly determined by knowledge of the length of stay, occupancy and booking lead time. All those parameters are described in the text from the economic point of view and make the base for the whole and complex revenue management model.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mathematics

  • ISSN

    2227-7390

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    13

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    1-16

  • Kód UT WoS článku

    000671970200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85109994875