The importance of authenticity in the participation of „generation Z“ in tourism
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F22%3AN0000017" target="_blank" >RIV/25619161:_____/22:N0000017 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ucp.cz/wp-content/uploads/2022/10/current-trends-in-spa-hospitality-and-tourism.pdf" target="_blank" >https://ucp.cz/wp-content/uploads/2022/10/current-trends-in-spa-hospitality-and-tourism.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The importance of authenticity in the participation of „generation Z“ in tourism
Popis výsledku v původním jazyce
This article explores the phenomenon of the digital Generation Z and the way they perceive and enact authenticity when participating in tourism. Members of Generation Z have already been born into the digital world and are said to be unable to imagine life without mobile phones, internet and wireless connectivity. Much of their lives are lived on social media, they have been learning English since childhood and are said to have little appreciation for concepts such as tradition, nation, customs. The aim of this paper is to assess the perception of authenticity and the influence of social groups on the participation of members of Generation Z in tourism.
Název v anglickém jazyce
The importance of authenticity in the participation of „generation Z“ in tourism
Popis výsledku anglicky
This article explores the phenomenon of the digital Generation Z and the way they perceive and enact authenticity when participating in tourism. Members of Generation Z have already been born into the digital world and are said to be unable to imagine life without mobile phones, internet and wireless connectivity. Much of their lives are lived on social media, they have been learning English since childhood and are said to have little appreciation for concepts such as tradition, nation, customs. The aim of this paper is to assess the perception of authenticity and the influence of social groups on the participation of members of Generation Z in tourism.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální trendy lázeňství, hotelnictví a turismu
ISBN
978-80-88064-56-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
272-279
Název nakladatele
UCP
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
30. 3. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—