Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

More Than Virtual Reality: Tools, Methods and Approaches to Hotel Employee Training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F23%3AN0000006" target="_blank" >RIV/25619161:_____/23:N0000006 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-19560-0_35" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-19560-0_35</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-19560-0_35" target="_blank" >10.1007/978-3-031-19560-0_35</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    More Than Virtual Reality: Tools, Methods and Approaches to Hotel Employee Training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, the use of virtual reality (VR) in the education of future hotel and tourism industry employees is explored. Through interdisciplinary co-operation of researchers and practitioners in the field of technology, hospitality, and pedagogy, a 3D training module simulating the environment of a hotel reception was developed. As a part of the project, the key elements of communication between/among hotel staff and various types of guests were identified, and variant scenarios of communication situations were built. The development of scenarios followed the principles of effective simulation, including realism (immersion), drama (involvement), and challenge (motivation). The methodology of training communication skills of students using VR was compiled against the backdrop of the leading sources existing in the literature and practice. The latter embraces the principle of the “action review cycle”, which contains (1) a description of expectations from the simulation, (2) a description of experience, and (3) an analysis of differences between expectations and actual experience. In this study, the basic action review cycle was extended by “reflection”, i.e. quality of communication and professional accuracy. The VR tool elaborated on this paper remains a pilot and so more research and testing are needed to make it marketable.

  • Název v anglickém jazyce

    More Than Virtual Reality: Tools, Methods and Approaches to Hotel Employee Training

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, the use of virtual reality (VR) in the education of future hotel and tourism industry employees is explored. Through interdisciplinary co-operation of researchers and practitioners in the field of technology, hospitality, and pedagogy, a 3D training module simulating the environment of a hotel reception was developed. As a part of the project, the key elements of communication between/among hotel staff and various types of guests were identified, and variant scenarios of communication situations were built. The development of scenarios followed the principles of effective simulation, including realism (immersion), drama (involvement), and challenge (motivation). The methodology of training communication skills of students using VR was compiled against the backdrop of the leading sources existing in the literature and practice. The latter embraces the principle of the “action review cycle”, which contains (1) a description of expectations from the simulation, (2) a description of experience, and (3) an analysis of differences between expectations and actual experience. In this study, the basic action review cycle was extended by “reflection”, i.e. quality of communication and professional accuracy. The VR tool elaborated on this paper remains a pilot and so more research and testing are needed to make it marketable.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL04000153" target="_blank" >TL04000153: Aplikace nástrojů virtuální reality do tréninku komunikačních dovedností pracovníků hotelů za účelem zmírňování obav a rizik spojených s šířením onemocnění COVID-19</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Research and Innovation Forum 2022. RIIFORUM 2022

  • ISBN

    978-3-031-19559-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    435-443

  • Název nakladatele

    Springer, Cham

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Cham

  • Datum konání akce

    15. 3. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku