Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Innovating in the Tourism Industry Through Virtual Reality (VR) and Education in the Hotel Business: VR-Enhanced Three-Phase Future Hotel Staff Training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F22%3A43968051" target="_blank" >RIV/49777513:23420/22:43968051 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21730/22:00365538 RIV/25619161:_____/22:N0000002

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.igi-global.com/gateway/article/full-text-pdf/309955" target="_blank" >https://www.igi-global.com/gateway/article/full-text-pdf/309955</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/IJSEUS.309955" target="_blank" >10.4018/IJSEUS.309955</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Innovating in the Tourism Industry Through Virtual Reality (VR) and Education in the Hotel Business: VR-Enhanced Three-Phase Future Hotel Staff Training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the interdisciplinary co-operation of experts in the fields of technology, hospitality, and pedagogy, a 3D training module was created, which simulates the environment of a hotel reception. Key elements of communication between hotel staff and various types of guests were identified, and variant scenarios of communication situations were prepared. Scenarios are based on the principles of effective simulation. The methodology of training communication skills of hotel employees using virtual reality tools was compiled on the basis of foreign research in the field of using virtual reality in training processes. The tool is a pilot test in teaching tourism workers, specifically for the development of their communication skills in dealing with clients. The paper presents, in detail, a model of virtual reception and methodology of communication skills training, which was verified on students who are preparing to work in tourism, as well as on hotel staff with experience.

  • Název v anglickém jazyce

    Innovating in the Tourism Industry Through Virtual Reality (VR) and Education in the Hotel Business: VR-Enhanced Three-Phase Future Hotel Staff Training

  • Popis výsledku anglicky

    In the interdisciplinary co-operation of experts in the fields of technology, hospitality, and pedagogy, a 3D training module was created, which simulates the environment of a hotel reception. Key elements of communication between hotel staff and various types of guests were identified, and variant scenarios of communication situations were prepared. Scenarios are based on the principles of effective simulation. The methodology of training communication skills of hotel employees using virtual reality tools was compiled on the basis of foreign research in the field of using virtual reality in training processes. The tool is a pilot test in teaching tourism workers, specifically for the development of their communication skills in dealing with clients. The paper presents, in detail, a model of virtual reception and methodology of communication skills training, which was verified on students who are preparing to work in tourism, as well as on hotel staff with experience.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL04000153" target="_blank" >TL04000153: Aplikace nástrojů virtuální reality do tréninku komunikačních dovedností pracovníků hotelů za účelem zmírňování obav a rizik spojených s šířením onemocnění COVID-19</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Smart Education and Urban Society

  • ISSN

    2574-8254

  • e-ISSN

    2574-8270

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    "Nestránkováno"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus