Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of SMART tourism models of selected European city destinations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F23%3AN0000033" target="_blank" >RIV/25619161:_____/23:N0000033 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21260/23:00373324

  • Výsledek na webu

    <a href="https://icmarktech.org/en/" target="_blank" >https://icmarktech.org/en/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of SMART tourism models of selected European city destinations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to analyze and compare the smart city destination models and strategies of selected smart city destinations in Europe. The development of tourism after the covid pandemic, combined with already advanced and ever-growing urbanization, puts pressure on the management of cities and tourism destinations. The concept of smart cities was originally perceived as a technological matter. Today, it represents a comprehensive technology-based approach to the management of cities and city tourist destinations. Three city destinations, València, Vienna and Prague were included in the research sample. The method of quantitative and qualitative content analysis was used dealing with selected strategic materials and other sources of content relevant to the analysis of smart city destination models. The analysis focused on two main areas of the SMART city concept, namely Strategy and governance and Technological solution. The starting point of the analysis was overview of destination governance. The analysis of the setting, content and interconnection of strategic documents showed that discrepancies and issues can be identified in the case of Prague. The examined scope and quality of digitization projects showed the dominancy of València and underdevelopment of Prague.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of SMART tourism models of selected European city destinations

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to analyze and compare the smart city destination models and strategies of selected smart city destinations in Europe. The development of tourism after the covid pandemic, combined with already advanced and ever-growing urbanization, puts pressure on the management of cities and tourism destinations. The concept of smart cities was originally perceived as a technological matter. Today, it represents a comprehensive technology-based approach to the management of cities and city tourist destinations. Three city destinations, València, Vienna and Prague were included in the research sample. The method of quantitative and qualitative content analysis was used dealing with selected strategic materials and other sources of content relevant to the analysis of smart city destination models. The analysis focused on two main areas of the SMART city concept, namely Strategy and governance and Technological solution. The starting point of the analysis was overview of destination governance. The analysis of the setting, content and interconnection of strategic documents showed that discrepancies and issues can be identified in the case of Prague. The examined scope and quality of digitization projects showed the dominancy of València and underdevelopment of Prague.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 2023 International Conference on Marketing and Technologies Prague

  • ISBN

  • ISSN

    2190-3018

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    100-114

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku