Komparativní studie Smart koncepcí přetížených destinací cestovního ruchu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F20%3A43902351" target="_blank" >RIV/60076658:12510/20:43902351 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komparativní studie Smart koncepcí přetížených destinací cestovního ruchu
Popis výsledku v původním jazyce
Koncepce Smart destinace vychází z projektů tzv. Smart City, tedy inteligentních měst. V těchto městech nové technologie umožňují masivně a v reálném čase koordinovat služby, informace a činnosti jak občanů, tak návštěvníků, podnikatelů či kulturních institucí. V cestovním ruchu pak Smart technologie mají poskytnout aktuálnější a komplexnější informace a tudíž tak zprostředkovat větší jistotu v rozhodování, mobilitě či rezervacích. Díky je možné nejen zvýšit zážitek z cestování, ale zároveň také zpřehlednit řízení destinace z pozice destinačního managementu. Město Český Krumlov se momentálně nachází ve fázi plánování Smart City a Smart destinace. Vychází z pozice přetížené destinace s množstvím nabízených kulturních, vzdělávacích i sportovních služeb, ale také zejména krátkodobých návštěvníků a nespokojených obyvatel. Pomocí polostrukturovaných rozhovorů s představiteli vedení kultury, cestovního ruchu a destinačního managementu města bude shrnut a analyzován předběžný návrh tzv. Smart destinace a Smart City pro Český Krumlov. Díky komparaci tohoto návrhu s koncepcemi Smart City a Smart destinace v jiných, nejen českých lokalitách bude možné vyhodnotit potenciální budoucí přínos krumlovské koncepce a zároveň navrhnout možná vylepšení a dílčí změny.
Název v anglickém jazyce
Comparative Comparative Study of the SMART Conceptions of the Overloaded Tourist Destinations
Popis výsledku anglicky
The concept of Smart Destination is based on the projects of the so-called Smart City, ie smart cities. In these cities, new technologies make it possible to massively and in real time coordinate the services, information and activities of both citizens and visitors, entrepreneurs or cultural institutions. In tourism, Smart technologies are intended to provide more up-to-date and comprehensive information and thus provide greater certainty in decision-making, mobility or reservations. Thanks to it, it is possible not only to increase the travel experience, but also to streamline destination management from the position of destination management. The city of Český Krumlov is currently in the planning phase of Smart City and Smart destination. It is based on the position of an overloaded destination with a number of offered cultural, educational and sports services, but also especially short-term visitors and dissatisfied residents. With the help of semi-structured interviews with representatives of the culture management, tourism and destination management of the city, the preliminary design of the so-called Smart Destination and Smart City for Český Krumlov will be summarized and analyzed. Thanks to the comparison of this proposal with the concepts of Smart City and Smart destinations in other, not only Czech localities, it will be possible to evaluate the potential future benefits of the Krumlov concept and at the same time to suggest possible improvements and partial changes.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Rozvoj Jihočeského kraje – potenciál pro aplikaci iniciativy Evropské komise Smart Region
ISBN
978-80-7394-799-6
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
76-93
Počet stran knihy
157
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Místo vydání
České Budějovice
Kód UT WoS kapitoly
—