The Authenticity of ChatGPT’s Responses in the Tourism and Hospitality Sector: An Explorative Study on Human Perception of Artificial Intelligence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F24%3AN0000015" target="_blank" >RIV/25619161:_____/24:N0000015 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-981-97-1552-7_4" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-981-97-1552-7_4</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-981-97-1552-7_4" target="_blank" >10.1007/978-981-97-1552-7_4</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Authenticity of ChatGPT’s Responses in the Tourism and Hospitality Sector: An Explorative Study on Human Perception of Artificial Intelligence
Popis výsledku v původním jazyce
The study explores the attitudes of tourism/hospitality/gastronomy customers toward AI-generated textual content. Three model scenarios (themes: tourism information center, hotel, restaurant) were outlined as input for the ChatGPT AI model, which generated text responses.
Název v anglickém jazyce
The Authenticity of ChatGPT’s Responses in the Tourism and Hospitality Sector: An Explorative Study on Human Perception of Artificial Intelligence
Popis výsledku anglicky
The study explores the attitudes of tourism/hospitality/gastronomy customers toward AI-generated textual content. Three model scenarios (themes: tourism information center, hotel, restaurant) were outlined as input for the ChatGPT AI model, which generated text responses.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Marketing and Smart Technologies
ISBN
978-981-97-1551-0
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
39-55
Počet stran knihy
883
Název nakladatele
SpringerLink
Místo vydání
Singapur
Kód UT WoS kapitoly
—