Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Importance of Tipping in Gastronomy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F24%3AN0000017" target="_blank" >RIV/25619161:_____/24:N0000017 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ef.umb.sk/veda-a-vyskum/vedecka-cinnost/vedecke-casopisy/ekonomicka-revue-cestovneho-ruchu.html" target="_blank" >https://www.ef.umb.sk/veda-a-vyskum/vedecka-cinnost/vedecke-casopisy/ekonomicka-revue-cestovneho-ruchu.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Importance of Tipping in Gastronomy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem článku bylo zhodnotit význam spropitného v gastronomii ze socioekonomického hlediska. Použité metody zahrnovaly především rešerši literatury a analýzu online zdrojů. Řešila se vybraná témata související se spropitným a jeho vysvětlení z historického i současného pohledu. Diskutovalo se také o daních s ohledem na zdanění spropitného v závislosti na různých formách platby a na tom, kdo si spropitné ponechá. Druhá část článku využívala jak kvalitativní, tak kvantitativní výzkumné metody. Ke sběru kvantitativních dat byl použit dotazník zaměřený na stranu poptávky v gastronomii, kterou tvořili zákazníci podniků působících v oblasti ubytování, stravování a pohostinství. Dotazník měl za cíl zachytit jejich postoje, názory a motivace při poskytování spropitného zaměstnancům gastronomických zařízen

  • Název v anglickém jazyce

    The Importance of Tipping in Gastronomy

  • Popis výsledku anglicky

    Cílem článku bylo zhodnotit význam spropitného v gastronomii ze socioekonomického hlediska. Použité metody zahrnovaly především rešerši literatury a analýzu online zdrojů. Řešila se vybraná témata související se spropitným a jeho vysvětlení z historického i současného pohledu. Diskutovalo se také o daních s ohledem na zdanění spropitného v závislosti na různých formách platby a na tom, kdo si spropitné ponechá. Druhá část článku využívala jak kvalitativní, tak kvantitativní výzkumné metody. Ke sběru kvantitativních dat byl použit dotazník zaměřený na stranu poptávky v gastronomii, kterou tvořili zákazníci podniků působících v oblasti ubytování, stravování a pohostinství. Dotazník měl za cíl zachytit jejich postoje, názory a motivace při poskytování spropitného zaměstnancům gastronomických zařízen

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ekonomická revue cestovného ruchu

  • ISSN

    0139-8660

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    57

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    113-120

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus