Rozvoj letecké dopravy ve světě krizí a pandemií – vize a skutečnost
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25739018%3A_____%2F20%3AN0000011" target="_blank" >RIV/25739018:_____/20:N0000011 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj letecké dopravy ve světě krizí a pandemií – vize a skutečnost
Popis výsledku v původním jazyce
Dosavadní dvojnásobný růst objemu světové letecké dopravy (LD) v opakujících se patnáctiletých obdobích dával naději, že růst objemu letecké dopravy bude pokračovat podobným tempem i dalších patnácti letech. Světová koronavirová pandemie z počátku roku 2020 tyto naděje razantně negovala. Predikovaný vývoj objemu LD pak vyžaduje, aby byly co nejpřesněji aktualizovány požadavky na LD k zajištění efektivnosti jejího provozu, spolehlivosti, pohodlí, rychlosti přepravy a bezpečnosti v následujících letech po odeznění pandemie. Jde zejména o definici parametrů budoucí letadlové flotily a stanovení potřebného počtu pilotů, obsluhujícího personálu a pozemního leteckého personálu. Vyhlášení pandemie začátkem roku 2020 a uzemnění letadel B737MAX velmi výrazně omezilo počty plánovaných letů a vyvolalo závažné omezení produkce letadel u hlavních světových výrobců. Článek uvedené děje v omezeném rozsahu konkretizuje a na tomto základě pak formuluje potřebnou orientaci pro zabezpečení kvalitně připravených pilotů,umožňujících efektivní využití moderní letecké techniky.
Název v anglickém jazyce
Development of Air Transport in a World of Crises and Pandemics – Vision and Reality
Popis výsledku anglicky
The double growing of global air transport so far in recurring15-year periods has given hope that air traffic growth will continue at a similar pace in the next 15 years. The global corona virus pandemics hardly negated these hopes at the beginning of 2020. The predicted development of air transport volume requires that the requirements for air transport have to be updated as accurately as possible to ensure the efficiency of its operation, reliability, comfort, speed of transport and safety in the following years after the end of the pandemic. It is mainly a matter of defining the parameters of the future aircraft fleet and determining the required number of pilots, operating personnel and grand airline personnel. The announcement of a pandemic in early 2020 and the grounding of B737MAX aircraft significantly reduced the number of Schedule flights and caused a service reduction in aircraft production by the world's major manufacturers. The article concretizes the mentioned events in a limited scope and on this basis formulates the necessary orientation for the provision of well-prepared pilots, enabling the effective use of modern aviation technology.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20300 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní vědecké konference „Partnerství měst a zápis západočeského lázeňského trojúhelníku mezi památky UNESCO
ISBN
978-80-88260-49-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
69 - 81
Název nakladatele
Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Mariánské Lázně
Datum konání akce
11. 12. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—