Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bariéry účasti na dalším vzdělávání - případová studie České republiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F08%3A%230000091" target="_blank" >RIV/25751417:_____/08:#0000091 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Barriers to participation in continuing education - Czech Republic case study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims at the analysis of barriers which hinder individual social groups? access to continuing education. Analysis is based on the results of individual survey provided among the Czech adult population in 2005/2006. The spectrum of reasons for not participating in continuing education can be divided to four categories. The first category of involves mainly institutional barriers (availability of courses and conditions enabling access, etc.), the second category is characterised by situational conditions, the third includes the self-evaluation of training needs, and the forth category involves individual?s attitude towards the training process itself. Factor analysis was used for identification of differences and similarities in non-participation of individual social groups in continuing education. This analysis revealed that there are four basic groups of people who are not participating in education.

  • Název v anglickém jazyce

    Barriers to participation in continuing education - Czech Republic case study

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims at the analysis of barriers which hinder individual social groups? access to continuing education. Analysis is based on the results of individual survey provided among the Czech adult population in 2005/2006. The spectrum of reasons for not participating in continuing education can be divided to four categories. The first category of involves mainly institutional barriers (availability of courses and conditions enabling access, etc.), the second category is characterised by situational conditions, the third includes the self-evaluation of training needs, and the forth category involves individual?s attitude towards the training process itself. Factor analysis was used for identification of differences and similarities in non-participation of individual social groups in continuing education. This analysis revealed that there are four basic groups of people who are not participating in education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 9th International Conference on Human Resource Development Research and Practice Across Europe

  • ISBN

    2-9516606-9-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IÉSEG School of Management

  • Místo vydání

    Lille, France

  • Místo konání akce

    Lille, France

  • Datum konání akce

    21. 5. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku