Bariéry účasti na dalším vzdělávání - případová studie České republiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F08%3A%230000091" target="_blank" >RIV/25751417:_____/08:#0000091 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Barriers to participation in continuing education - Czech Republic case study
Popis výsledku v původním jazyce
This paper aims at the analysis of barriers which hinder individual social groups? access to continuing education. Analysis is based on the results of individual survey provided among the Czech adult population in 2005/2006. The spectrum of reasons for not participating in continuing education can be divided to four categories. The first category of involves mainly institutional barriers (availability of courses and conditions enabling access, etc.), the second category is characterised by situational conditions, the third includes the self-evaluation of training needs, and the forth category involves individual?s attitude towards the training process itself. Factor analysis was used for identification of differences and similarities in non-participation of individual social groups in continuing education. This analysis revealed that there are four basic groups of people who are not participating in education.
Název v anglickém jazyce
Barriers to participation in continuing education - Czech Republic case study
Popis výsledku anglicky
This paper aims at the analysis of barriers which hinder individual social groups? access to continuing education. Analysis is based on the results of individual survey provided among the Czech adult population in 2005/2006. The spectrum of reasons for not participating in continuing education can be divided to four categories. The first category of involves mainly institutional barriers (availability of courses and conditions enabling access, etc.), the second category is characterised by situational conditions, the third includes the self-evaluation of training needs, and the forth category involves individual?s attitude towards the training process itself. Factor analysis was used for identification of differences and similarities in non-participation of individual social groups in continuing education. This analysis revealed that there are four basic groups of people who are not participating in education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The 9th International Conference on Human Resource Development Research and Practice Across Europe
ISBN
2-9516606-9-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
IÉSEG School of Management
Místo vydání
Lille, France
Místo konání akce
Lille, France
Datum konání akce
21. 5. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—