Bariéry účasti na dalším vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F10%3A%230000123" target="_blank" >RIV/25751417:_____/10:#0000123 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Bariéry účasti na dalším vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem kapitoly je podat přehled o bariérách účasti na dalším vzdělávání pociťovaných skupinami s nízkou účastí na další vzdělávání. Obecnější výzkumnou otázkou je, zda a jak další vzdělávání přispívá k odstraňování vzdělanostních nerovností. Základní výzkumné otázky se soustřeďují právě na skupiny s malou účastí na vzdělávání. Významná je nejen identifikace bariér, které pociťují, ale rovněž to, zda se tyto bariéry liší od překážek, které pociťuje dospělá populace jako celek, a zda má smysl realizovat pro tyto skupiny specifická opatření. Mezi analyzované skupiny patří nezaměstnaní, lidé s nižším vzděláním, rodiče malých dětí, lidé starší 50 let a podnikatelé.
Název v anglickém jazyce
Barriers to participation in continuing education
Popis výsledku anglicky
The aim of the chapter is to provide an overview of the barriers to participation in continuing education of the social groups with low participation. The general research questions is if and how the continuing education contributes to remove the educational iequalities. The main research questions focuse on the groups with low participation in continuing education. Not only the identification of their barriers is important but also if these barriers differ from that of general population and if it is worth realising specific measures for this groups. Among the selected analysed groups belong the unemployed, less educated people, parents of young children, people aged 50 and over and the enterpreneurs.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J%2F005%2F04-DP2" target="_blank" >1J/005/04-DP2: Nerovnosti v šancích na vzdělání: jejich rozsah, zdroje, sociální a ekonomické důsledky, strategie řešení.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Nerovnosti ve vzdělávání. Od měření k řešení.
ISBN
978-80-7419-032-2
Počet stran výsledku
29
Strana od-do
—
Počet stran knihy
523
Název nakladatele
Sociologické nakladatelství (SLON)
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—