Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bariéry účasti na dalším vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F10%3A%230000123" target="_blank" >RIV/25751417:_____/10:#0000123 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Bariéry účasti na dalším vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem kapitoly je podat přehled o bariérách účasti na dalším vzdělávání pociťovaných skupinami s nízkou účastí na další vzdělávání. Obecnější výzkumnou otázkou je, zda a jak další vzdělávání přispívá k odstraňování vzdělanostních nerovností. Základní výzkumné otázky se soustřeďují právě na skupiny s malou účastí na vzdělávání. Významná je nejen identifikace bariér, které pociťují, ale rovněž to, zda se tyto bariéry liší od překážek, které pociťuje dospělá populace jako celek, a zda má smysl realizovat pro tyto skupiny specifická opatření. Mezi analyzované skupiny patří nezaměstnaní, lidé s nižším vzděláním, rodiče malých dětí, lidé starší 50 let a podnikatelé.

  • Název v anglickém jazyce

    Barriers to participation in continuing education

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the chapter is to provide an overview of the barriers to participation in continuing education of the social groups with low participation. The general research questions is if and how the continuing education contributes to remove the educational iequalities. The main research questions focuse on the groups with low participation in continuing education. Not only the identification of their barriers is important but also if these barriers differ from that of general population and if it is worth realising specific measures for this groups. Among the selected analysed groups belong the unemployed, less educated people, parents of young children, people aged 50 and over and the enterpreneurs.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1J%2F005%2F04-DP2" target="_blank" >1J/005/04-DP2: Nerovnosti v šancích na vzdělání: jejich rozsah, zdroje, sociální a ekonomické důsledky, strategie řešení.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Nerovnosti ve vzdělávání. Od měření k řešení.

  • ISBN

    978-80-7419-032-2

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    523

  • Název nakladatele

    Sociologické nakladatelství (SLON)

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly