Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education and earnings within dual-earner couples in Central Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F15%3A%230000188" target="_blank" >RIV/25751417:_____/15:#0000188 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1108/JES-12-2013-0193" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1108/JES-12-2013-0193</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education and earnings within dual-earner couples in Central Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Purpose The purpose of this paper is to focus on earnings inequality within dual-earner couples in four Central-East European (CEE) countries: the Czech Republic, Hungary, Poland, and Slovakia. It aims to analyse the factors that influence earnings distribution within couples. Design/methodology/approach The analysis uses OLS regression applied on the Statistics on Income and Living Conditions 2011 survey to reveal the various influence of relevant factors, especially relative education and the presenceof children, on relative earnings. Findings Women, on average, contribute less to a couple?s income than men. While considerably higher in the Czech Republic and Slovakia, such disparity is relatively low in Hungary and Poland. These countries have thehighest share of dual-earner couples where the woman outearns her partner. The factor that substantially reduces the within-couple earnings inequality in all the analysed countries is a higher relative education of women. On the contrary,

  • Název v anglickém jazyce

    Education and earnings within dual-earner couples in Central Europe

  • Popis výsledku anglicky

    Purpose The purpose of this paper is to focus on earnings inequality within dual-earner couples in four Central-East European (CEE) countries: the Czech Republic, Hungary, Poland, and Slovakia. It aims to analyse the factors that influence earnings distribution within couples. Design/methodology/approach The analysis uses OLS regression applied on the Statistics on Income and Living Conditions 2011 survey to reveal the various influence of relevant factors, especially relative education and the presenceof children, on relative earnings. Findings Women, on average, contribute less to a couple?s income than men. While considerably higher in the Czech Republic and Slovakia, such disparity is relatively low in Hungary and Poland. These countries have thehighest share of dual-earner couples where the woman outearns her partner. The factor that substantially reduces the within-couple earnings inequality in all the analysed countries is a higher relative education of women. On the contrary,

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Economic Studies

  • ISSN

    0144-3585

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    42

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1175-1190

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus