Occupational mobility, educational mobility and intergenerational transmission of disadvantages in Europe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F16%3AN0000001" target="_blank" >RIV/25751417:_____/16:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sav.sk/journals/uploads/0617090103%2016%20Zelinsky%20+%20RS.pdf" target="_blank" >https://www.sav.sk/journals/uploads/0617090103%2016%20Zelinsky%20+%20RS.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Occupational mobility, educational mobility and intergenerational transmission of disadvantages in Europe
Popis výsledku v původním jazyce
Empirical literature offers a number of studies suggesting that living conditions in childhood can significantly influence achievements and living conditions in adulthood. The aim of this paper is to answer the question: To what extent is the intergenerational transmission of poverty associated with social mobility (in terms of educational and occupational intergenerational mobility) in the European Union (and Iceland, Switzerland and Norway)? Our analyses are based on EU-SILC 2011, ‘Intergenerational transmission of disadvantages’ module microdata. Interpretations of the findings are based on the ordered logit models estimated at European and country levels. The results suggest that both educational and occupational mobility are in a statistically significant positive relationship with the intergenerational transmission of poverty (proxied by a change in the perceived financial stress of the household).
Název v anglickém jazyce
Occupational mobility, educational mobility and intergenerational transmission of disadvantages in Europe
Popis výsledku anglicky
Empirical literature offers a number of studies suggesting that living conditions in childhood can significantly influence achievements and living conditions in adulthood. The aim of this paper is to answer the question: To what extent is the intergenerational transmission of poverty associated with social mobility (in terms of educational and occupational intergenerational mobility) in the European Union (and Iceland, Switzerland and Norway)? Our analyses are based on EU-SILC 2011, ‘Intergenerational transmission of disadvantages’ module microdata. Interpretations of the findings are based on the ordered logit models estimated at European and country levels. The results suggest that both educational and occupational mobility are in a statistically significant positive relationship with the intergenerational transmission of poverty (proxied by a change in the perceived financial stress of the household).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ekonomický časopis/Journal of Economics
ISSN
0013-3035
e-ISSN
—
Svazek periodika
64 (2016)
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
197-217
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—