Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educational mismatch in the Czech Labour Market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F16%3AN0000003" target="_blank" >RIV/25751417:_____/16:N0000003 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/revecp.2016.16.issue-2/revecp-2016-0008/revecp-2016-0008.pdf" target="_blank" >https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/revecp.2016.16.issue-2/revecp-2016-0008/revecp-2016-0008.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/revecp-2016-0008" target="_blank" >10.1515/revecp-2016-0008</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educational mismatch in the Czech Labour Market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Educational mismatch in labour markets is a phenomenon that has been widely analysed, mainly with respect to rising concerns about a possible oversupply of graduates. Like most European countries, the Czech Republic has experienced a boom in tertiary education in the last decade. The incidence and determinants of over- and undereducation vary substantially depending both on the mismatch measurement approach and the data source applied. Educational mismatch is also reflected in wage levels: overeducated workers have lower wages and undereducated workers have higher wages than workers with the same education whose jobs match their education level. Second, overeducated workers earn more and undereducated workers earn less than their co-workers with exactly the required level of education. The effects are qualita-tively the same regardless of the data source and measurement approach applied, but their sizes differ slightly.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational mismatch in the Czech Labour Market

  • Popis výsledku anglicky

    Educational mismatch in labour markets is a phenomenon that has been widely analysed, mainly with respect to rising concerns about a possible oversupply of graduates. Like most European countries, the Czech Republic has experienced a boom in tertiary education in the last decade. The incidence and determinants of over- and undereducation vary substantially depending both on the mismatch measurement approach and the data source applied. Educational mismatch is also reflected in wage levels: overeducated workers have lower wages and undereducated workers have higher wages than workers with the same education whose jobs match their education level. Second, overeducated workers earn more and undereducated workers earn less than their co-workers with exactly the required level of education. The effects are qualita-tively the same regardless of the data source and measurement approach applied, but their sizes differ slightly.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: Vztahy mezi dovednostmi, vzděláváním a výsledky na trhu práce: longitudinální studie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Národohospodářský obzor

  • ISSN

    1213-2446

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    103-120

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus