Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specific Air Pollution in Road Tunnels

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25794787%3A_____%2F13%3A%230000528" target="_blank" >RIV/25794787:_____/13:#0000528 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/v10158-012-0037-9" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2478/v10158-012-0037-9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/v10158-012-0037-9" target="_blank" >10.2478/v10158-012-0037-9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Specific Air Pollution in Road Tunnels

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Negative effects of air pollution are except adverse effects on human health also associated with damages of material goods manifested in e.g. shorter service life of construction materials and faster material corrosion. Road tunnel environment is very specific since emissions of passing vehicles are not diffused to the surroundings and materials in the tunnel are thus immediately exposed to pollutants produced by traffic. Paper presents first results of measurements of specific air pollution in road tunnel of the project No TA01031043 ?Quantification of specific pollution effect on materials and corrosion protection in tunnels?. Total concentration of nitrogen oxides was higher in the first sampling campaign. Nitrogen dioxide concentration was higherin the second sampling campaign that corresponds to higher traffic intensity. H2S and SO2 concentrations were almost similar in both campaigns. Higher PM2.5 concentrations were measured in the second sampling campaign that corresponds to

  • Název v anglickém jazyce

    Specific Air Pollution in Road Tunnels

  • Popis výsledku anglicky

    Negative effects of air pollution are except adverse effects on human health also associated with damages of material goods manifested in e.g. shorter service life of construction materials and faster material corrosion. Road tunnel environment is very specific since emissions of passing vehicles are not diffused to the surroundings and materials in the tunnel are thus immediately exposed to pollutants produced by traffic. Paper presents first results of measurements of specific air pollution in road tunnel of the project No TA01031043 ?Quantification of specific pollution effect on materials and corrosion protection in tunnels?. Total concentration of nitrogen oxides was higher in the first sampling campaign. Nitrogen dioxide concentration was higherin the second sampling campaign that corresponds to higher traffic intensity. H2S and SO2 concentrations were almost similar in both campaigns. Higher PM2.5 concentrations were measured in the second sampling campaign that corresponds to

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JK - Koroze a povrchové úpravy materiálu

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01031043" target="_blank" >TA01031043: Kvantifikace vlivu specifického znečištění na degradaci materiálů a protikorozní ochrany v tunelech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transportation Science

  • ISSN

    0041-1655

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    10-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus