Ověření matematického modelu pro výpočet emisních faktorů oxidů dusíku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461373%3A22320%2F17%3A43915053" target="_blank" >RIV/60461373:22320/17:43915053 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ověření matematického modelu pro výpočet emisních faktorů oxidů dusíku
Popis výsledku v původním jazyce
Z výsledků studie vyplývá výrazné nadhodnocení emisí oxidů dusíku vypočtených pomocí matematického modelu HBEFA 3.1 pro opsobní automobily a méně výrazné nadhodnocení emisí oxidů dusíku vypočtených pomocí matematického modelu HBEFA 3.1 pro nákladní automobily a autobusy. Tento výsledek je navíc zdůrazněn skutečností, že přes veškerou podobnost vozového parku České republiky a Spolkové republiky Něměcko, jejíž údaje o složení registrovaných vozdiel byly použity při výpočtu, lze předpokládat, že flotila vozidel projíždějících sledovaným úsekem dálknice D11 bud pravděpodobně tvořena vozidly zastaralejších konstrukcí a emisních kategorií než v případě Německa.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of mathematical model for an estimation of nitrogen oxides emission factors
Popis výsledku anglicky
Emissions of nitrogen oxides currently represent a crucial problem of ambient air quality protection. Mathematical models used for simulation of traffic and emissions situations were prepared by many institutes across all continents. Only a few of those models were evaluated using simultaneous measuring of corresponding NOx concentrations in the ambient air. The most convenient site for those validation measurements are the road tunnels. HBEFA is the most popular model within the Central Europe area. The previous validation studies indicated some overestimation of the model calculation results over measured values. Comparison of HBEFA model results and several measurement campaign results in Czech Republic confirmed that fact and emphasized the need of a further treatment of that model.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10509 - Meteorology and atmospheric sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Chemické listy
ISSN
0009-2770
e-ISSN
—
Svazek periodika
111
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
809-816
Kód UT WoS článku
000418343600006
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85037739501